Nyhet -

Atos nu positionerad som Gartner Magic Quadrants ledande leverantör för SAP applikationstjänster, EMEA

Atos, ledare inom digital transformation, meddelar om Gartner Magic Quadrant-positioneringen som ledande leverantör för SAP applikationstjänster i EMEA, grundat på dess förmåga att verkställa samt en komplett vision.

Rapporten evaluerar 19 serviceleverantörers förmågor att leverera SAP applikationsimplementering- och förvaltningstjänster genom EMEA. Fokusen ligger på SAP applikationstjänsternas hela livscykel, projektbaserat genomförande, samt fleråriga applikationsförvaltningstjänster (AMS).

Enligt rapporten “presterar ledare bra idag, genom att erhålla dragningskraft och mind share på marknaden; de har en klar vision för marknadens riktlinje och utvecklar aktivt kompetens för att upprätthålla sin ledande position på marknaden.”

“Vi tror på att positioneringen som ledande leverantör i Gartners Magic Quadrant för SAP applikationstjänster i EMEA stärker vår ställning som end-to-end SAP leverantör och som go-to partner för affärstransformation och innovation genom utnyttjande av SAP S/4HANA och SAP molnplattformen”, säger Ursula Morgenstern, vice VD, Global Business & Platform Solutions på Atos. ”Då våra klienter omfamnar digitala affärsmodeller hjälper vi dem att förenkla sin verksamhet och påskynda deras transformation, tack vare våra fortsatta satsningar på SAP konsulttjänster, genomförande, hanterings- och molntjänster samt anordningar.”

Med en lång meritlista som en global leverantör av SAP tjänster använder Atos sig av sin erfarenhet att leverera och stödja den nya generationen av SAP lösningar som möjliggör påskyndningen av organisationers digitala transformation. Den har märkbart levererat en av de största SAP HANA spridningarna hittills med hjälp av sina utmärkta bullion anordningar, med end-to-end leverans och hantering.

[1] Gartner Magic Quadrant for SAP Application Services EMEA, Gilbert van der Heiden, Neil Barton, Fabio Di Capu, 31st January 2017

Gartner Disclaimer

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

• Teknologi, allmänt

• it applikationer