Nyhet -

Danske Bank väljer Worldlines ACS lösning för att säkra e-handels 3D-Secure i Danmark, Sverige, Finland, Norge och Storbritannien

Worldline, [Euronext: WLN], europeisk marknadsledare inom betalnings- och transaktionsservice, har blivit utvald av Danske Bank till att förse sin Access Control Server lösning för 3D-Secure autentisering.

Som en av de ledande spelarna på den nordiska marknaden, vill Danske Bank vara i ledning när det gäller säkerhet för e-handel och effektivt bekämpa bedrägeri samt förse sina kunder med en enhetlig autentiseringsupplevelse över alla kanaler.

Det 3D-Secure dynamiska protokollet autentiserar korthållare vid e-handelstransaktioner vilket förebygger bedrägeri och är helt och hållet, del av Worldlines mäktiga autentiseringslösningar för att säkra alla slags finansiella transaktioner.

Strong Customer Authentication (SCA) är ett av de viktigaste kraven i riktlinjerna från EBA (European Banking Authority) och PSD2. Dessa förordningar har etablerats för att stimulera till innovativ betalningsservice och förstärka säkerheten. Alla europeiska banker kommer att vara tvungna att följa dessa förordningar.

Worldline valdes för sin välkända och framtida säkra lösning, som används av mer än 110 miljoner kortanvändare dagligen, världen över. Den levereras som SaaS funktion för enkel service installation, Worldline ACS lösning ger en rättfram arbetsflödeshantering, aktivitetsbevakning och rapportering, såväl som kapacitet för att förebygga bedrägeri.

Lösningen som levereras till Danske Bank kommer att vara nära ansluten till den inhemska ID lösning som finns i varje nordiskt land.

Claus Bunkenborg, Danske Bank, Ansvarig för Kundlösningar säger: “Den femåriga överenskommelsen med Worldline kommer ge Danske Bank access till de högsta säkerhetsstandarder på marknaden och på så sätt, försäkra att våra klienter undviker missbruk av deras betalkort och de kan fortfarande känna sig säkra vid online inköp. Lösningen är fullt integrerad med de inhemska autentiseringslösningarna och samtidigt är överenskommelsen också kostnadsattraktiv för Danske Bank”.

Kim Hyldig, Worldline, Nordisk Försäljningschef säger:“Säkerhet är nyckeln i e-handel och korthållarautentisering och har börjat bli mer och mer betydelsefull. Worldline är kapabel till att lösa de nuvarande behoven av 3D-Secure autentisering för den existerande kortportföljen, men också den “framtida säkerheten” för lösningen som möjliggör det för Danske Bank att implementera SCA som krävs av PSD2. Här har Danske Bank, alternativet att använda samma autentiseringslösning för alla deras digitala kanaler. Worldline är stolt över att samarbeta med DB för att säkra e-handeln i norra Europa.”

Om Worldline

Worldline [Euronext: WLN] är den europeiska ledaren inom betalnings- och transaktionsserviceindustrin. Worldline levererar nya generationens service, detta gör det möjligt för kunderna att erbjuda jämna och innovativa lösningar till slutanvändaren. Nyckelfaktor för B2B2C industrier, med mer än 40 års erfarenhet, stöder och bidrar Worldline till framgången för alla affärsrörelser och administrativ service för en marknad som är under ständig utveckling. Worldline erbjuder en unik och flexibel affärsmodell byggd runtomkring en global och växande portfölj, som möjliggör support från början till slut. Worldline aktiviteter organiseras runtomkring tre axlar: Öppna Tjänster & Terminaler, Mobilitet & e-Transaktionsservice, Finansiell Bearbetning & Programlicensiering inklusive equensWorldline. Worldline har mer än 8 600 anställda världen över, med en uppskattad avkastning på cirka 1,5 miljarder euro årligen. Worldline är ett Atos företag. worldline.com