Attendo Unika uppmärksammas

Attendo Unika uppmärksammas

Tidningen Mitt I skriver om Attendo Unikas kommande musikal Lika Olika som har premiär på Oscarsteatern den 7 maj. Musikalen är ett romantiskt drama och handlar om barriärer som skapas mellan oss men som besegras av kärleken. Den är också ett svar på det utanförskap och fördomar som personer med funktionsvariationer möter i sin vardag. Läs reportaget här

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretagAttendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com