Framtidsoptimism på Attendos årsstämma

Under årsstämman avtackades Henrik Borelius som tidigare koncernchef och vd. Henrik har under många år lett utvecklingen till det framgångsrika och värderingsdrivna företag som Attendo är idag. Pertti Karjalainen, nuvarande vd för koncernen och affärsområdeschef för Attendo Finland berättade om ett händelserikt 2017 i företaget, med många spännande förvärv och en hög etableringstakt.

Attendo etablerar fler äldreboenden och andra omsorgsboenden än någon annan aktör i Norden och Attendo har fler platser inom egen regi än de tre nästkommande konkurrenterna tillsammans. Inte minst viktigt med tanke på att vi har en snabbt åldrande befolkning. Vi lever längre och fler och fler behöver vård och omsorg.

Attendos kvalitetsmätningar visar också att vi kan vara stolta över det arbete som alla medarbetare utför varje dag! Målsättningen under 2018 är att fortsätta utveckla många nya verksamheter till glädje för personer med omsorgsbehov och som stöd till kommuner runt om i Norden med att lösa viktiga samhällsuppdrag.