Attendo Årstabergshemmet får toppbetyg!

Attendos äldreboende Årstabergshemmet får högsta betyg i Socialstyrelsens senaste undersökning om vad de äldre tycker om äldreomsorgen. Undersökningen har tittat på samtliga äldreboenden i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsområde.

- Jag är otroligt glad och stolt över att våra boende är så nöjda med verksamheten. Det visar att hårt arbete verkligen lönar sig. Det här är också ett erkännande för alla våra engagerade medarbetare som dagligen jobbar för att överträffa de boendes förväntningar, säger Marja-Leena Gestranius, regional verksamhetschef på Attendo.

Attendo Årstabergshemmet äldreboende i Årsta har 56 lägenheter fördelat på fyra plan. Alla avdelningar har ett eget hemtrevligt kök, stora vardagsrum och rymliga balkonger som är perfekta för förmiddagsfika. Lägenheterna är ljusa och moderna med ett eget pentry och rymliga badrum. Vår uteterrass och trädgård är en naturlig mötesplats och ett perfekt ställe för allt från sittgymnastik till högläsning.

Adressen dit är Åmänningenvägen 13, 120 57 Årsta

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com