Attendo bygger ny gruppbostad i Ulricehamn

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2017 13:35 CEST

Foto: Görgen Persson

Just nu pågår byggnationen av Attendos nya gruppbostad på Brunnvägen 56 i Ulricehamn. Verksamheten beräknas stå färdigt i slutet av oktober 2017.

Gruppbostaden kommer att ha 6 moderna lägenheter och huset blir en enplanslösning som kommer ligga väl integrerad i det anslutande bostadsområdet. Varje lägenhet kommer att ha en egen separat ingång.

- Det känns fantastiskt roligt att vi bygger en gruppbostad i Ulricehamn. Det är första gången vi bygger en sådan verksamhet i kommunen. Vi ser fram emot att öppna dörrarna och påbörja arbetet med att tillhanda en god och trygg omsorg, säger Lotta Hansson, regionchef.

Lotta Hansson, regionchef, 076-769 29 50

Attendo – Nordens ledande omsorgs- och vårdföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 20 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 500 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com

Kommentarer (0)