Attendo bygger två nya äldreboenden i Göteborg

Attendo satsar och bygger två nya moderna äldreboenden i Göteborg. Ett boende med 96 lägenheter i Tynnered och ett i Torslanda med 54 lägenheter. Båda boendena har konceptet Sport & Spa, som riktar sig till äldre som vill kunna njuta av en aktiv livsstil och avslappnande spa-upplevelser.

Behovet av nya platser på äldreboenden växer. Attendo har nu två nya byggprojekt med boenden för äldre på gång i Göteborgsområdet. Det ena byggs på Smaragdgatan i Tynnered som ligger ett stenkast från Frölunda Torg. Det blir ett boende med 96 lägenheter och Attendos livsstilskoncept Sport & Spa. Där kommer det att finnas gym, spaavdelning - med bland annat varma bad, massage, kroppsbehandlingar och sinnesstimulering – samt sportbar. Attendo Smaragdgatan byggs i samarbete med Göteborgs Stad och Stena Fastigheter. Inflyttning beräknas ske 2021.

Under hösten 2020 öppnar dessutom Attendo Postflyget äldreboende i Torslanda. Även detta boende har inriktningen Sport & Spa och här kommer 54 ljusa och trivsamma lägenheter att erbjudas. Utöver Sport & Spa-konceptet finns nära tillgång till natur och hav. Amhult 2 är byggherre i projektet.

- Det är otroligt roligt att vi i Attendo får vara med i båda dessa utvecklingsprojekt med boenden för äldre i Göteborg. Våra livsstilsboenden är mycket uppskattade och jag är övertygad om att konceptet Sport & Spa passar in alldeles utmärkt både i Tynnered och i Torslanda, säger Caroline Forsell, regionchef i Attendo Egen Regi Väst.

För övrig information:

Caroline Forsell, regionchef i Attendo, tel: 070-274 70 05

Charlotte Näsström Moren, tf presschef i Attendo, tel: 073-839 98 00

• äldreomsorg
  • äldreboende

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com