Attendo Hammarby är årets enhet inom Attendo Skandinavien Äldreomsorg

Varje år utses den bästa enheten inom Attendo Skandinavien Äldreomsorg och årets vinnare är äldreboendet Attendo Hammarby i Västerås. Verksamheten har drivits av Attendo sedan 1993 och leds av verksamhetschefen Anette Beijar.

Den vinnande motiveringen:

"Enheten präglas av värme och fint bemötande vilket visat sig i utmärkelsen Suverän service. Verksamhetschef och medarbetare har arbetat systematiskt och noggrant vilket gör att kvalitetsarbetet är på topp. Media har uppmärksammat enheten positivt och det är med stor glädje vi utser enheten till årets bästa enhet i Attendo äldreomsorg".

- Det känns väldigt roligt att Attendo Hammarby blev årets enhet. En verksamhet som har drivits av Attendo i 24 år och i en stad där Attendo har lång tradition av att driva verksamhet inom vård och omsorg. Enheten präglas av kvalitet och noggrannhet, men även värme och en känsla för utmärkt service. Anette Beijar och hennes medarbetare har gjort ett fantastiskt jobb under året och det är med stor glädje vi säger grattis till årets enhet, säger Ammy Wehlin, affärsområdeschef, Attendo Skandinavien Äldreomsorg.

Attendo Hammarby ligger på Hammarbäcksvägen 5 i Västerås. Verksamheten består av ett servicehus på 31 lägenheter, ett äldreboende på 21 lägenheter och ett gruppboende för personer med demens med 7 platser. Det finns ett utegym och närliggande motionsslingor. Attendo Hammarby ingår i region Mellan som leds av regionchefen Rebecca Frylmark Berg.

För mer information om Attendo Hammarby: http://www.attendo.se/Hammarby

Utöver årets verksamhet inom affärsområdet utses även årets bästa enhet per region. De vinnande enheterna listas nedan (regionens namn inom parentes).

Attendo Hammarby (Mellan), Västerås
Attendo Fiskebäck
(Syd 1), Göteborg
Attendo Kärna (Syd 2), Linköping