Attendo satsar på Unika musikaler i Stockholm

Attendo förvärvar Unika som driver dagliga verksamheter och korttidsboenden i Stockholm. Genom förvärvet stärker Attendo ytterligare sin kompetens inom LSS-området och breddar samtidigt sitt erbjudande med nya spännande koncept inom den dagliga verksamheten.

Unika har funnits sedan 1999 och består idag av sju enheter som finns utlokaliserade på stadsdelarna Kungsholmen, Östermalm och Norrmalm i Stockholm. Av dessa är fem dagliga verksamheter och två korttidsenheter.

- Det känns väldigt roligt att Unika nu blir en del av Attendo. Genom spännande koncept och inriktningar som exempelvis musikaler, modevisningar och tv-program har företaget lyckats hitta ett nytt sätt för deltagarna att få vara delaktiga och kreativa i sin vardag, säger Sanna Torslund och fortsätter:

- Attendo har en lång erfarenhet av att utveckla omsorgsverksamheter för personer med funktionsnedsättningar eller olika sociala behov. Nu ser vi fram emot att lära känna Unikas verksamheter och jobba vidare tillsammans med medarbetarna för att se till att deltagare och närstående fortsätter att trivas, säger Sanna Torslund, biträdande regionchef.

Motsvarande omkring 50 helårsanställda medarbetare i Unika blir en del av Attendo när förvärvet träder i kraft den 1 februari. Därutöver tillkommer även ett tjugotal timanställda.

Sanna Torslund, biträdande regionchef, 076 – 766 70 70

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har 19 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 500 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com