Attendo tar över driften av fler verksamheter i Borås

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2018 11:37 CEST

Attendo får förtroendet att driva elva nya gruppbostäder och tre servicebostäder i Borås. Det stod klart i den nyligen slutförda upphandlingen där Attendo erbjöd såväl bästa kvalitet som bästa pris för driften av verksamheterna.

Planen är att Attendo tar över verksamheterna i december. Avtalet för de sammanlagt 91 platserna gäller i tre år med mjölighet att förlänga i ytterligare tre år.

- Det är oerhört roligt och spännande att vi nu har fått i uppdrag att driva alla dessa verksamheter. Vi driver ju redan en gruppbostad i Borås och ser verkligen fram emot att utveckla dessa verksamheter vidare och inte minst att få ett större samarbete med Borås stad, säger Lotta Hansson som är regionchef i Attendo Omsorg.

Beslutet går att överklaga till och med den 5 april.

Kontakt: Regionchef Lotta Hansson, Tel: 0767-69 29 50

Attendo – Nordens ledande omsorgs- och vårdföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com

Kommentarer (0)