Matglädje när Mannerström gästade Attendos invigning i Halmstad

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2017 14:55 CEST

Attendo Nissabogatans kökschef Angeliki Kalaitzis och Leif Mannerström. Foto: Andreas Svensson.

Idag invigdes den nya delen av äldreboendet Attendo Nissabogatan i centrala Halmstad. Nybyggnationen innebär fler moderna lägenheter för äldre och dessutom ett helt nytt tillagningskök. Stjärnkocken Leif Mannerström invigde köket genom att tillaga en god lunch till alla boende på Attendo Nissabogatan och inbjudna gäster.

- Det känns väldigt roligt att vi nu har invigt den nya delen av Attendo Nissabogatan. Ett uppskattat äldreboende i Halmstad som nu har blivit ännu större och fått nya moderna lägenheter. Att vi dessutom kunde inviga köket med självaste stjärnkocken Leif Mannerström känns som den perfekta inramningen för en dag som denna, säger Caroline Forsell, regionchef, Attendo.

Attendo Nissabogatan är ett livstilsboende med inriktningen Sport och Spa. När den nya delen har öppnat kommer äldreboendet ha totalt 113 moderna lägenheter för äldre. Verksamheten är utformad för att främja hälsa, träning och avkoppling.

Fastighetsägare är Eirhem och byggbolag är MTA. Leif Mannerström bjöds in av Eirhem AB.

Attendo – Nordens ledande omsorgs- och vårdföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 20 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 500 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com

Kommentarer (0)