Spaden i marken för ett nytt äldreboende i Göteborg

Fredag den 6 september kl. 8.30 sätts spaden i marken för ett nytt äldreboende i Attendos regi. Det är Sverigehuset som är byggaktören. Äldreboendet kommer att ingå i SoHå som blir ett helt nytt kvarter på Hisingen. Efter det första spadtaget sker en rundvisning i området.

Det nya äldreboendet kommer att ha 99 boendeplatser, uppdelat på fem våningar. Boendet kommer att ha inriktningen Sport & Spa. Här kan den som vill gå på ett träningspass i gymmet eller ta en öl i sportbaren när IFK Göteborg, Häcken, Örgryte eller något annat favoritlag spelar. Spa-delen består av avkoppling, varma bad, massage, kroppsvårdsbehandlingar och solrum.

Var: Adress för eventet är Rosenapelgatan 31 i Lundby
När: Fredagen den 6 september kl. 8.30.

Bild bifogas.

Varmt välkomna!

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com