Hisingens funktionshinderdag 2014

Vi välkomnar alla till Hisingens funktionshinderdag 2014. Eventet äger rum i Flunsåsparken på Sockenvägen på Hisingen söndagen den 31 augusti klockan 12.00-16.00. Ett mastigt program med bland annat Black Magic Fools, Nanne Grönvall och Spökligan!

Hisingens funktionshinderdag tillkom 2013 i en diskussion som Lundbys lokala handikappråd hade. Handikapprådets förening skulle läggas ner och idéer kom kring vad man skulle göra med innestående pengar. Slutligen landade rådet vid att det borde gynna så många som möjligt och skulle vara så lokalt det gick. En funktionshinderdag i Flunsåsparken blev resultatet och tanken med eventet var att alla människor oavsett funktionsnedsättning eller inte skulle vara välkomna. Ett sätt att informera och avdramatisera funktionsnedsättningar helt enkelt. Arragörer: GBG:s stad Lundby, GBG:s stad Västra Hisingen, GBG:s Norra Hisingen och Stadsdelarnas funktionshinderråd
Har du frågor ang denna dag mejla: funktionshinderdagen@gmail.com