Audi satsar mer på evenemang

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2003 10:02 CEST

För att förstärka Audi Sveriges satsning på event marketing har Niklas Henning anställts som ansvarig för events och sponsring. Han har ett förflutet i både eventbranschen och som alpin landslagsåkare. Niklas Henning, som är 39 år, har under de senaste åren arbetat med events som egen företagare, senast genom K4 Kommunikation. Han har bland annat varit delaktig i produktlanseringar, återförsäljarträffar och publika evenemang, såväl i bilbranschen som inom andra verksamheter. Under åren 1982-1992 tävlade han på landslagsnivå inom alpin skidåkning och har såväl världscupssegrar som OS- och VM-deltagande på sin meritlista. Audi Sverige har valt att satsa allt mer på events som en del i marknadsföringen. Bland annat arrangerar man förarkurser i Åre och Idre samt utställningar och andra evenemang på showroomet Audi Forum i Stockholm och hos återförsäljarna. Dessutom har man ett nära samarbete med det svenska alpina landslaget och är även aktiva inom motorsporten. - Audi ska stå för någonting positivt, utöver att det är en bra bil. Framtiden ligger i de mjuka värdena och där kan event marketing hjälpa till att kommunicera vad varumärket står för, säger Niklas Henning. Bilder finns på www.audi.se / Presscenter / Bildarkiv / Reklam/PR Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30797 Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2002 såldes mer än 741 000 nya Audi-bilar i världen. Audigruppen omsätter närmare 23 miljarder euro och har drygt 51 000 medarbetare. Audi i Sverige ingår i Svenska Volkswagen-gruppen. För ytterligare information, kontakta: Marcus Thomasfolk, press- och pr-chef Audi Sverige, e-post: marcus.thomasfolk@audi.se, tel 08-553 896 57, 070-35 896 57

Kommentarer (0)