Audi visar konst bland bilarna

Med start den 26 november kommer konstnären Stefan Lindblad att visa upp sin utställning "Resan" bland bilarna på Audi Forum i Stockholm. Utställningen pågår fram till jul och är öppen för allmänheten. Utställningen består av målningar i olja och har tidigare visats på Ekeby Qvarn i Uppsala. Stefan Lindblad är en konstnär och illustratör som arbetar både traditionellt och digitalt, för tidningsmedia, reklam, arkitekter och egna konstutställningar samt projekt. – Ända sedan jag såg Audi Forum tyckte jag att det var en bra plats att ställa ut bilder i, som talar om resande i olika former. Bilen har sedan den uppfanns stått för det nya, frihet och resande. Det kommer bli kul att visa måleriet omgiven av bilarna, säger konstnären själv. Audi Forum, som ligger i hörnet Hamngatan-Kungsträdgårdsgatan, används ofta i utställningssammanhang. Här kan besökaren på allvar få en känsla av vad varumärket Audi står för. Samtidigt hittar man det senaste av Audis modeller, teknik, material och tillbehör. Läget i kombination med miljön har gjort Audi Forum till en attraktiv lokal för utställningar, visningar och konferenser. Här har Audi, tillsammans med olika samarbetspartners, arrangerat vernissager, fotoutställningar, modevisningar och premiärer. Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2002 såldes mer än 741 000 nya Audi-bilar i världen. Audigruppen omsätter närmare 23 miljarder euro och har drygt 51 000 medarbetare. Audi i Sverige ingår i Svenska Volkswagen-gruppen. För ytterligare information, kontakta: Marcus Thomasfolk, press- och pr-chef Audi Sverige, e-post: marcus.thomasfolk@audi.se, tel 08-553 896 57, 070-35 896 57.