”Gyllene Ratten” till Audi Q7

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2005 12:01 CET

Redan före Audi Q7 introducerats på marknaden har den tyska tidningen Bild am Sonntag utsett den till bästa bil i sin klass. Audi-chefen Prof. Dr. Martin Winterkorn mottog utmärkelsen i onsdags i Berlin. Juryn för ”Gyllene Ratten” (eller ”Goldenen Lenkrad” som priset heter på tyska), som består av kända personligheter, tekniska experter och motorsportprofiler, fick även detta år möjlighet att provköra de olika bilarna på en särskilt avlyst teststräcka. Här övertygade Audi Q7 med sina dynamiska kvaliteter i kategorierna Design, Utrustning och Komfort. ”Gyllene Ratten” har delats ut till de bästa bilnyheterna sedan 1975. Utmärkelsen för Audi Q7 är den femtonde segern för Audi. 2004 vann till exempel Audi A6 sin klass i tävlingen. Audi Q7 premiärvisades på IAA i Frankfurt i september och kommer att introduceras på den svenska marknaden under första halvan av 2006. Bilder finns på www.audi.se / Presscenter / Bildarkiv / Modeller / Q7 Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2004 såldes mer än 779 000 nya Audi-bilar i världen. Audi omsätter drygt 24 miljarder euro och har 53 000 medarbetare. Audi Sverige ingår i Svenska Volkswagen AB. För ytterligare information, kontakta: Marcus Thomasfolk informationschef Audi Sverige, tel 08-553 896 57 eller 070-35 896 57

Kommentarer (0)

Kommentera