KMS årets företag i Arvika

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2003 10:51 CEST

Motorsportteamet KMS (Kristoffersson Motor Sport), som kör för Audi i STCC, har utsetts till Årets Företag i Arvika. Samtidigt har stallchefen Tommy Kristoffersson fått titeln Officiell Arvika-ambassadör. - Det känns helt klart som en tung utmärkelse och samtidigt som ett erkännande för motorsportverksamheten, säger en glad Tommy Kristoffersson till Audi Sport.nu. Ett tungt vägande skäl till utmärkelsen är förstås KMS unika satsning på årets STCC. Inför årets serie har man, med bistånd från Audi Sport i Tyskland, byggt helt nya racingbilar baserade på nya Audi A4. Hittills har arbetet givit gott resultat: KMS-föraren Fredrik Ekblom leder serien, 21 poäng före tvåan Jan "Flash" Nilsson, och teamet leder även märkesmästerskapet. - Man ska komma ihåg att det ligger 15 års arbete bakom det vi uppnått idag, säger Tommy Kristoffersson som ofta brukar tala om hur det var på den tiden när han fick stå utanför staketet på Audi Sport i Ingolstadt och vackert be om att få köpa tändstift... KMS, som är ett aktiebolag, omsätter idag cirka 15 miljoner kronor och har tio heltidsanställda. Till varje tävling drar åtta trailerekipage iväg, fullastade med bilar, reservdelar samt den nya hospitality-enheten på 700 kvadratmeter. I sin roll som Arvika-ambassadör - en titel han får dela med bland annat journalisten Lasse Anrell - får Tommy Kristoffersson räkna med att åka runt på en del officiella uppdrag för att representera kommunen. - Bara roligt, jag har så mycket nytta av kommunen i min verksamhet så det gör jag gärna, säger han. Titeln Officiell Arvika-ambassadör delas ut vid en ceremoni i Arvika nu på lördag. Så här säger Eva Mikaelsson Grützelius på Arvika kommun: - Tommy är ju redan idag en riktig ambassadör för Arvika. Det här är en uppmuntran från oss att han ska fortsätta i samma anda. -------------------------------------------------------------------------------- Du hittar bilder från Audi motorsport i vår bilddatabas. Klicka här. Läs mer om Audi på Audi.se. Läs mer om Audi Motorsport på AudiSport.nu. För mer information kontakta Marcus Thomasfolk, Press- och PR-chef Audi Sverige. E-mail marcus.thomasfolk@audi.se Tel +46 (0)8 553 896 57 Mobil +46 (0)70 358 96 57

Kommentarer (0)