Kristensen kör Audi R8

STCC kör utomlands 2004 STCC: Sveriges största motorsportmästerskap STCC växer över gränserna och kör tävlingar i Norge och Danmark nästa säsong. Dessutom blir det ett skandinaviskt mästerskap med ett 40-tal deltagare. - Jag tror det blir bra, vi måste förnya oss till varje säsong, säger KMS stallchef Tommy Kristoffersson till AudiSport.nu. - Dessutom är det en ganska dyr sport vi håller på med och många företag agerar ju över gränserna, och betraktar Skandinavien som en marknad. Då kan det vara bättre för sponsorer om vi även kör i grannländerna, säger Tommy samtidigt som tävlingsbilarna håller på att visas för en av årets sponsorer. Med ett utökat program ser Kristoffersson också vissa risker - att det blir för många stora evenemang både för teamen och sponsorerna. Mycket personal ska engageras på många ställen, och med korta mellanrum. - Jag tror kanske att man bör satsa på att blanda större evenemang med mindre tävlingar, där man inte drar på så mycket. Kanske kan man köra vissa korta race enbart för tv-sändningar. KMS kör tre egna Audi A4 i årets STCC och Fredrik Ekblom leder serien med bred marginal när det återstår två tävlingshelger. Men med dubbla poäng sista helgen på Mantorp är det ingen som tar ut segern i förskott. Om en och en halv vecka är det dags för racing i Knutstorp. - Vi får fullt upp med att plocka poäng där nere och kommer inte att skänka bort något, säger Kristoffersson. STCC program 2004: 2 maj Ring Knutstorp, 15-16 maj Falkenberg, 31 maj Karlskoga, 12-13 juni Sverige, 19-20 juni Mantorp, 3-4 juli Falkenberg, 17-18 juli Knutstorp, 31.7-1.8 Norge, 14-15 aug Karlskoga, 28-29 aug Jyllandsringen Danmark, 18-19 sept Mantorp (Svensk final), 2-3 okt Knutstorp (Skandinavisk final). Nya race för Audi R8 ALMS: Till helgen ska Audi-teamen i American Le Mans Series fortsätta kampen om vem som är snabbast i superbilen Audi R8 på amerikansk mark. Och i Europa har Tom Kristensen blivit klar för att köra en Audi R8 i 1000 km-racet på Spa i Belgien. Det är Audi Team Goh for Belgium som gjort klart med den meriterade dansken och japanen Seiji Ara att köra en Audi R8 i tävlingen i slutet av augusti. Seiji Ara körde det första testet på Spa-Francorchamps i slutet på juli. Regnet öste ner och det blev inte några mästartider direkt. Men det var första gången på den berömda banan, och han var ändå nöjd. - Det kändes ganska bra att få lära känna banan. Bilen klarade regnet bra, men jag ser också fram emot att få köra i bättre väder så jag kan få ut allt som den här bilen har att ge. Nu till helgen kör Champion Racing och Team Joest vidare i ALMS, på Road America 500 i Wisconsin. Team Joest har övertaget i serien, med fler segrar än konkurrenterna i Champion Racing.