Mattias Ekström nominerad till folkligt pris

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2004 13:52 CET

Jerringpriset är Radiosportens tävling för årets idrottsprestation – och det bästa betyg en idrottspersonlighet kan få av svenska folket. En av de nominerade till årets pris är ingen mindre än Audis DTM-mästare Mattias Ekström. Jerringpriset har en lång historia. Första gången priset delades ut var 1979, då till Ingemar Stenmark. Förra året vann golfspelaren Annika Sörenstam. Konkurrensen i år är – som alltid – stentuff. Bland årets 15 nominerade kandidater kan nämnas skidesset Anja Pärson, guldboll-vinnaren Henrik Larsson samt OS-hjältarna Carolina Klüft, Christian Olsson och Stefan Holm. Till denna skara kan alltså även Mattias Ekström nu läggas. Mattias, som vann det tyska standardvagnsmästerskapet DTM för Audi i hårdast möjliga konkurrens, säger så här om nomineringen: – Det här är en tävling där jag själv inte kan påverka utgången men självklart är det roligt att jag är nominerad och att motorsporten uppmärksammas. Vi gör ju också stora bedrifter och det känns bra att det är jag som får representera vår sport. Förhoppningsvis kommer det att bidra till att intresset för motorsport ökar ännu mer. Alla som vill är välkomna att rösta i Jerringpriset. Man kan göra det på flera sätt: antingen via Radiosportens hemsida www.sr.se/radiosporten – eller genom att ringa det särskilda telefonnummer som finns registrerat för varje kandidat. I Mattias Ekströms fall är numret 099-202 02. Det går också bra att rösta via stryktipskuponger – eller genom att skicka in ett vykort. Alla som röstar är med och tävlar om priser från Radiosporten. Tävlingen pågår till den 1 januari 2005 och priset delas ut under Idrottsgalan, som direktsänds i radio och TV den 17 januari. Du hittar bilder från Audi motorsport i vår bilddatabas. Klicka här. Läs mer om Audi på Audi.se. Läs mer om Audi Motorsport på AudiSport.nu. För mer information kontakta Marcus Thomasfolk, Press- och PR-chef Audi Sverige. E-mail marcus.thomasfolk@audi.se Tel +46 (0)8 553 896 57 Mobil +46 (0)70 358 96 57

Kommentarer (0)

Kommentera