Mattias Ekström trea i Shanghai

DTM: Mattias Ekström startade nia i Shanghai men tog sig ändå upp på pallen i uppvisningsracet på stadens gator. - Det var en toppenshow för åskådarna, det hände massor på första varvet, säger Mattias Ekström. Racet kördes på miljonstadens gator i nästan 40 graders hetta. Av planerade två lopp kördes bara ett. Detta efter att ett brunnslock studsat upp och skadat Mayländers Mercedes i den första starten. Brunnslocken fick säkras, vilket tog en bra stund. Mattias Ekström visade återigen stor form, och på en bana som påstods vara omöjlig att köra om på, så lyckades han ta sig förbi flera konkurrenter. - Trots att jag var snabbare än förarna framför så var jag tvungen att vänta på att de skulle göra misstag eftersom det var så svårt att köra om. Dindo Capello var schysst och blockerade mig inte när jag kom ikapp. Och som tur var så gjorde Jean Alesi ett misstag. Det var en skön känsla att ge min franske vän en liten lektion, säger Ekström. Gary Paffett vann tävlingen, före Bernd Schneider. Om två veckor är det dags för ordinarie tävling igen, på Nürburgring. Resultat Shanghai 040718 1. Gary Paffett, Mercedes 27:23.509 2. Bernd Schneider, Mercedes 00.887 3. Mattias Ekström, Audi, 13.228 4. Jean Alesi, Mercedes, 15.583 5. Rinaldo Capello, Audi, 32.756 6. Christijan Albers, Mercedes 33.218 Du hittar bilder från Audi motorsport i vår bilddatabas. Klicka här. Läs mer om Audi på Audi.se. Läs mer om Audi Motorsport på AudiSport.nu. För mer information kontakta Marcus Thomasfolk, Press- och PR-chef Audi Sverige. E-mail marcus.thomasfolk@audi.se Tel +46 (0)8 553 896 57 Mobil +46 (0)70 358 96 57