Vinterutrustad A4 för landslaget – och i bilhallen

Nyligen var det säsongsstart för det svenska alpina landslaget och häromdagen kunde landslagsåkarna med Anja Pärson i spetsen hämta ut sina nya Audi-bilar i Stockholm. Samtidigt erbjuder nu Audi en A4 specialutrustad med bland annat quattro, sportchassi, motorvärmare och skidbox under namnet Alpine SkiTeam Edition. I alpinsammanhang brukar det vara populärt att köpa kompletta utrustningspaket anpassade efter ens egen åkstil. Paketlösningar är intressanta även för många bilköpare och för Audi-kunderna utökar Alpine SkiTeam Edition det redan digra utbudet av A4-versioner. Paketet finns tillgängligt för 1,8T- och 2,0T-versionerna. Ett speciellt framtaget SkiTeam-emblem skvallrar om att detta är en bil som är skräddarsydd för vinteraktiviteter. I erbjudandet ingår: - quattro permanent fyrhjulsdrift - Sportchassi, sportstolar, sportratt - 16" alufälgar med sommardäck - 16" alufälgar med vinterdäck - Alupaneler, alulister - Mittarmstöd, farthållare - Radio Concert/CD - Skidbox och lastbågar - Elmotorvärmare med kupéfläkt - Klimatanläggning (standard) Priset för A4 Alpine SkiTeam Edition är från 271 400 kronor (ordinarie pris 324 400 kronor). Tillägg för Avant är 11 900 kronor. Alpine SkiTeam Edition finns i begränsad upplaga och erbjudandet gäller till och med den 31 december. Audi är huvudsponsor till F I S WorldCup och samarbetar med svenska alpina landslaget. Bland annat kör landslagsåkarna och deras tränare till tävlingar och träningar i A4:or och A6:or. Bilarna rullar många tusen mil per år och förra veckan hämtade landslaget ut nya Audi-bilar när de besökte Stockholm. – Vårt samarbete sträcker sig tillbaka till 1997 och för oss är det optimalt att kunna koppla vår permanenta fyrhjulsdrift quattro, som bidrar till säker framfart på vintervägarna, till Sveriges främsta skidåkare som ju också behöver ha maximal framkomlighet på halt underlag, säger Irene Bernald, marknadschef för Audi Sverige. Bilder finns på www.audi.se / Presscenter / Bildarkiv / Modeller / A4 Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2004 såldes mer än 779 000 nya Audi-bilar i världen. Audi omsätter drygt 24 miljarder euro och har 53 000 medarbetare. Audi Sverige ingår i Svenska Volkswagen AB. För ytterligare information, kontakta: Marcus Thomasfolk informationschef Audi Sverige, tel 08-553 896 57 eller 070-35 896 57