Drumfire – multirumhögtalaren som spelar högst

Nu lanserar Audio Pro Drumfire – en mycket kraftfull multirumhögtalare för de som vill njuta av ett rent och detaljerat ljud med fantastisk dynamik och samtidigt kunna spela högt. Riktigt högt.

Ifjol klev Audio Pro in på marknaden för multirumhögtalare i och med introduktionen av Addon C5, C10 och C-SUB. Nyligen breddades företagets utbud i och med lanseringen av den lilla och bärbara multirumhögtalaren Addon C3, och nu breddas utbudet åt andra hållet i och med lanseringen av Drumfire – den kraftfullaste multirumhögtalaren på marknaden.

Drumfire är Audio Pros flaggskeppsprodukt inom multirumhögtalare och dess design skiljer sig en del från Addon C10, C5 och C3 – den är mer Rock’n’roll. Utförandet i läderdesign, med handsydda sömmar, och detaljer i solid aluminium smälter in naturligt i det moderna hemmet.

Drumfire består av högtalaren D-1 plus subwoofern D-SUB, och levererar från de sammanlagt fem högtalarelementen, som drivs av varsin förstärkare, ett ljud som får musiken att verkligen vakna till liv. Den som önskar ännu större kraftresurser kan införskaffa två Drumfire och konfigurera dem så att den ena spelar vänster kanal och den andra höger.

• Våra Addon högtalare C10, C5 och C3 passar perfekt överallt i hemmet, och även utanför, men den som vill ha något ännu kraftigare i sitt vardagsrum bör definitivt lyssna på Drumfire, eller ännu hellre på ett stereokopplat par, säger Jens Henriksen, global försäljnings- och marknadsdirektör på Audio Pro.

D-1 kopplas med en kabel till subwoofern D-SUB, som den med fördel placeras ovanpå. Om man önskar kan man dock placera D-1 på ett annat ställe, och det går också fint att till exempel ta med sig D-1 till sommarstugan över helgen, medan D-SUB stannar hemma – man får då en ljudkvalitet i paritet med prisvinnande Addon C10.

Precis som Addon C-serien är Drumfire försedd med fyra snabbvalsknappar (som enkelt konfigureras till att exempelvis starta en spellista i Spotify eller en internetradiokanal) och via Audio Pro-appen kan man även sköta sin Drumfire med rösten. Och eftersom Bluetooth finns inbyggt fungerar Drumfire även på ställen där man inte har tillgång till ett trådlöst nätverk.

Pris & tillgänglighet
Drumfire finns i tre färger (Ash Black, Silk White och Dusk Grey) och är tillgänglig från den 1 juni 2018 hos återförsäljare och på audiopro.com.

Rekommenderat cirkapris: 7 000 kr (inkl. moms)

Specifikationer D-1
Typ:                                                                    Aktiv stereohögtalare
Förstärkare:                                                        Digital Klass D, 2x20W + 60W
Diskant:                                                              2 x 1” textil dome diskant
Woofer:                                                               2 x 4,5” långslagig bas
Frekvensområde:                                               45-22 000Hz
Delningsfrekvens:                                               2 500Hz
Dimensioner HxBxD:                                          155 x 365 x 190 mm
Ingångar:                                                            WiFi, Ethernet, Bluetooth V4.0, RCA, Aux 3,5 mm
Utgångar:                                                            RCA subutgång
Trådlös nätverkskompatibilitet:                            802.11b/g/n (2,4GHz)
Ljudformat som stöds:                                         MP3, WMA, AAC, FLAC, Apple Lossless
Energiförbrukning WiFi/Standby :                        1,75W /0,48W /7,4W

Specifikationer D-SUB
Typ:                                                                       Aktiv subwoofer
Förstärkare:                                                           Digital Klass D, 200W
Woofer:                                                                  Framåtriktad 8” långslagig bas
Frekvensområde:                                                  30-120Hz
Variabel delningsfrekvens:                                     50-120Hz
Variabel fas:                                                           0/180 grader
Dimensioner HxBxD:                                              500 x 365 x 190 mm
Ingångar:                                                                RCA

För ytterligare information, kontakta:

- Jens Henriksen, global försäljnings- och marknadsdirektör, tel 0705-43 83 00, jens.henriksen@audiopro.se

- Lennart Thulin, presskontakt Norsholmen AB, tel 0705-106 106, lennart.thulin@norsholmen.se

Svenska Audio Pro har byggt och utvecklat högtalare sedan 1978. Från subwoofers och analoga stereohögtalare har företaget de senaste åren tagit steget över till trådlösa högtalare och multirum. Nu är Audio Pro en av de större aktörerna i sin bransch och har de senaste åren fått en rad utmärkelser för sina produkter från media i hela världen. Audio Pro finns i nuläget på 45 marknader globalt.