Portabel multirum-magi - Addon C3

Audio Pro lanserar nu Addon C3 – en unik produkt som kombinerar en portabel högtalare av högsta klass med multirum-funktionalitet och röststyrning.

Efter flera års utveckling lanserade Audio Pro för precis tre år sedan en liten men mycket kraftfull bärbar högtalare med lång batteritid, Addon T3, som har satt en ny standard för portabelt ljud och flera gånger belönats med utmärkelser från olika media (den korades till exempel till ”Product of The Year” 2015 samt ”Best Buy” både 2016 och 2017 av What Hi-Fi).

Ifjol tog Audio Pro nästa steg i och med introduktionen av multirum-produkterna Addon C5 och C10 (som i princip är Addon T5 och T10 som försetts med WiFi, multirum-funktionalitet via företagets app samt fyra snabbvalsknappar) samt Link 1 - som kan kopplas in till vilken befintlig stereo som helst och göra den trådlös - och den trådlösa subwoofern Addon C-SUB.

Nu tar företaget ytterligare ett steg framåt och lanserar en produkt som är unik på marknaden idag. Addon C3 är i grunden konstruerad som Bluetoothhögtalaren Addon T3. Samma prisvinnande ljudkvalitet och design, men vidareutvecklad och försedd med WiFi samt multirum-funktionalitet, fyra snabbvalsknappar och röststyrning ”Works with Alexa” via Audio Pros app.

Audio Pro har 40 års erfarenhet inom akustik och ljudåtergivning, vilket återspeglas i Addon C3 – som har ett detaljerat och dynamiskt ljud, med djupare bas och större kraftresurser för att spela högt än vad produktens ringa storlek ger sken av. Handtaget i äkta läder och metalldetaljer i solid aluminium är exempel på att Audio Pro lägger stor vikt även vid materialval och design. Det skall kännas kvalitet lika mycket som det låter kvalitet.

Varför WiFi i en bärbar högtalare?
Fördelen med WiFi är att man kan lyssna direkt via det trådlösa nätverket istället för att koppla sin smartphone till produkten via Bluetooth, och det innebär en rad fördelar. Ljudkvaliteten blir något bättre samtidigt som det är enklare och man får fler valmöjligheter – man kan till exempel använda Spotify Connect eller Apple AirPlay, och man kan nyttja Audio Pros egna och mycket lättanvända app för att styra högtalaren, antingen den är en del i ett multirum-system eller det är den enda trådlösa högtalaren man har. Och om det ringer i mobilen när man lyssnar på musik kan man ta samtalet utan att bryta musiken. Addon C3 är även försedd med Bluetooth, vilket innebär att man kan använda den trådlöst även när man inte har tillgång till ett trådlöst nätverk – till exempel i trädgården, på båten eller på resan.

• Addon C3 ger dig det bästa av två världar. Det är en fantastisk, portabel högtalare samtidigt som det är en multirum-högtalare som kan användas separat eller i kombination med fler högtalare. Och som pricken över i kan du styra den med rösten via Alexa som finns i vår app, säger Jens Henriksen, global försäljnings- och marknadsdirektör på Audio Pro.

Pris & tillgänglighet

Addon C3 finns i tre färger (Coal Black, Arctic White och Storm Grey) och för att fira introduktionen av denna unika högtalare lanseras också en gul variant (Sunflower Edition) i begränsad upplaga.

Tillgängliga från slutet av maj 2018 hos återförsäljare i Sverige och på audiopro.com
Addon C3 i gult är tillgänglig från slutet av juni.

Rekommenderat cirkapris: 3 000 kr (inkl. moms)

Specifikationer
Typ:                                                     Portabel trådlös högtalare
Förstärkare:                                         Digital Klass D, 25W
Batteritid:                                             Upp till 15h vid halv volym, 9h vid max volym
Diskant:                                               2 x ¾” textil dome diskant
Woofer:                                               3,5” långslagig bas
Frekvensområde:                                60-20 000Hz
Delningsfrekvens:                               5 200 Hz
Dimensioner HxBxD:                          115 x 215 x 135 mm
Ingångar:                                             WFi, Bluetooth V4.0, RJ45 nätverksuttag och Aux In 3,5 mm stereo
Trådlös nätverkskompatibilitet:            802.11b/g/n (2,4GHz)
Ljudformat som stöds:                         P3, WMA, AAC, FLAC, Apple Lossless
Energiförbrukning WiFi/Standby/På:   1,6W/0,43W/3W

För ytterligare information, kontakta:

- Jens Henriksen, global försäljnings- och marknadsdirektör, tel 0705-43 83 00, jens.henriksen@audiopro.se

- Lennart Thulin, presskontakt Norsholmen AB, tel 0705-106 106, lennart.thulin@norsholmen.se

Svenska Audio Pro har byggt och utvecklat högtalare sedan1978. Från subwoofers och analoga stereohögtalare har företaget de senaste åren tagit steget över till multirum och trådlösa högtalare. Nu är Audio Pro en av de större aktörerna i sin bransch och har de senaste åren fått en rad utmärkelser för sina produkter från media i hela världen. Audio Pro finns i nuläget på 45 marknader i världen.