Pressmeddelande -

UPPFÖLJAREN TILL PRISBELÖNTA T10 - NU GENERATION 2 - TUNGVIKTAREN INOM TRÅDLÖSA HÖGTALARE

SVENSKA AUDIO PRO introducerar efterföljaren till den omåttligt populära trådlösa högtalaren Addon T10. Nu generation 2. Diskret uppdaterad på utsidan för att följa den uppskattade Addon-designen, men inuti har en rad förbättringar gjorts.

När Addon T10 lanserades första gången 2013 var många förbluffade över ljudet från denna kompakta stereo-högtalare. Utvald till Årets Bästa Trådlösa högtalare direkt av tidningen Ljud&Bild i Norge och Stuff Magazine UK skrev: ”This is the sort of delivery that’s just begging to be cranked up.”

Uppdaterad så det känns
På utsidan är kontrollpanelen av solid aluminium och de större diskanterna en diskret skillnad. Men på insidan finns det mer tydliga nyheter. Förbättrad förstärkare, förbättrad DSP, förbättrat baselement, bättre spridning på diskanter har resulterat i ett ännu större och renare ljud. Dessutom finns möjlighet att reglera den erkänt tunga basen i tre steg för att anpassa till olika storlekar av lyssningsrum. Ett enklare handhavande med den inbyggda kontrollpanel (istället för fjärrkontroll) var också ett av målen.

Riktigt ljud, äkta material
Modernt formgiven men samtidigt ett drag av det förflutna. En till synes enkel högtalare som är mycket lätt att placera hemmet. Med ett handtag i äkta läder och metalldetaljer i solid aluminium. Materialval och enkel kvalitet är något vi lägger stor vikt vid. Addon T10 är inget undantag. Det ska kännas kvalitet lika mycket som det låter kvalitet.

Trådlöst med Bluetooth 4.0
Om du alltid sträva efter att leverera förstklassig ljud, trådlösa anslutningar måste vara första klass också. Addon trådlösa högtalare använder den senaste Bluetooth® 4.0
standarden för bästa ljudkvalitet och transmission. Du kan spela upp musik trådlöst från alla Bluetooth-enheter; iOS®, Android®, Windows Phone® och Mac / PC.

•  Bärhandtag i äkta läder.
  • Kabinett i trä, sober mattlack.
  • Metalldetaljer i massiv aluminium.

• Pris och tillgänglighet
    Addon T10 gen2 finns tillgänglig nu hos återförsäljare och på audiopro.com
    Rekommenderat cirkapris: 2.995 SEK (inkl. moms)
    Färger: Coal Black, Storm Grey och Arctic White

Specifikationer

Typ: Aktiv trådlös stereo högtalare
    Förstärkare: Digital Klass D förstärkare, 2 x 20W + 40W
    Valbara basnivå. AceBass; Max-Mid-Min
    DSP: Ja
    Diskant: 2 x ¾” textil dome diskant
    Bas: 5.25”, långslagig
    Frekvensområde: 45 - 22.000Hz
    Delningsfrekvens: 3.800Hz
    Dimensioner HxBxD: 166 x 320 x 180 mm
    Ingångar: Bluetooth standard 4.0 och Aux In 3,5mm stereo
    Utgångar: USB strömförsörjning för smartphoneladdning( DC OUT/max 5V 1000mA) och
    RCA subwoofer utgång
    Ställbart standby-läge: Auto On/Stand By
    Vinklad för att minska tidiga ljudreflexer i ytor.

• wireless speaker
    • trådlöst ljud
    • trådlös musik i stil
    • trådlös musik
    • trådlös högtalare
    • streaming av musik
    • inredningsdesign
    • högtalare
    • designhögtalare
    • audio pro

AUDIO PRO AB är ett svenskt ljudföretag med djupa rötter i hifitraditionen. Audio Pro har designat, utvecklat och tillverkat högtalare sedan 1978 och exporterar idag till över 30 länder. Audio Pro lanserade på 70-talet en rad aktiva högtalare som med avancerad teknologi och hög ljudkvalité har blivit milstoplar i högtalarhistorien. Idag är Audio Pro ett starkt och innovativt företag som drivs av en utpräglad entreprenörsanda där aktiva högtalare återigen står i fokus, nu med trådlösa möjligheter.

www.audiopro.se för mer information

Lennart Thulin