Auranest växer med nya medarbetare

Sedan en tid tillbaka har vårt senaste tillskott Jonas Jönestam arbetat från vårt kontor i Stockholm. Jonas har många år inom omställningsbranschen samt inom fackligt arbete och kommer agera som Partner Manager och arbeta med våra stora B2B-samarbeten. I slutet av artikeln hittar ni en längre presentation Jonas fick göra av sig själv.

Ett annat nytillskott om än inte så ny är Malin Cronqvist. Malin började arbeta med oss redan i oktober förra året och kombinerar arbetet i vårt utvecklingsteam med studier till civilingenjör i informations- och kommunikationsteknik på Lunds Tekniska Högskola. Malin är uppväxt i Lund och har en bakgrund som handbollsspelare och även om den karriären är slut så är det en aktiv tjej med mycket energi som gärna som gärna spenderar fritiden till skidor, löpning eller mountainbike.

Till Jonas & Malin, välkomna i Auranest-båten!

Jonas Jönestam

Jag heter Jonas Jönestam och jag började min yrkesverksamma bana redan som 16-åring med att jobba på ett tidningstryckeri i Örebro. Lågkonjunkturen i början av 90-talet tvingade tillbaka mig till skolbänken, med målet att använda mina pedagogiska kunskaper till att bli lärare. Ödet och ett tidigt engagemang inom LO-sfären, gjorde dock att jag med bokstavligen ena foten på Universitetet, blev erbjuden att arbeta med arbetsmarknadsfrågor på heltid.

Detta gjorde jag, med bas i framför allt mitt förbundet Grafiska Fackförbundet (idag en del av GS) och LO. Så gjorde jag i nära ett decennium innan jag positivt påhejad startade upp omställningsföretaget Sisux år 2006. Efter 12 år som TSL-systemets resultatmässigt bästa leverantör arbetar idag Sisux uteslutande på konsultbasis, och hjälper bland annat TSL och privata företag med kartläggning- och omställningsfrågor.

Fokus för undertecknad ligger emellertid sedan januari i år på Auranest, och att där i samförstånd med framför allt Auranest CEO Philip Stankovski och CMO Gustaf Straht utveckla affären i Stockholmsområdet. Jag hoppas – och tror – att min erfarenhet av den fackliga världen kan leda till både nya affärer och kortare ledtider i processen. Jag har även förhoppningen att jag i övrigt kan stärka Auranest med mina kunskaper och organisationsvana.

Privat bor jag både i Stockholm och London, där i den sistnämnda staden min fru jobbar som internrevisor på den brittiska grenen av Skanska. Jag har alltid gillat att resa, oavsett om resmålet är på andra sidan stan med tunnelbana, eller att se sumobrottning i Ryogoku. Är tämligen ointresserad av saker, men har ett genuint intresse för reservoarpennor – varvid det har blivit några med åren.

• Webbtjänster

Alexandra Nicklasson