Verkstadsbranschens ledande aktörer går samman för att skapa Lasingoo

Autoexperten lanserar Lasingoo tillsammans med ledande branschaktörerna AD-bildelar, Bosch CarService, Hedin bil, Mekonomen Group och OKQ8. Lasingoo är sökmotorn där bilägare hittar verkstäder och bokar verkstadstjänster online till ett fast pris i hela
Sverige. Med funktioner som elektronisk bildagbok och min bilsida genererar
Lasingoo högsta möjliga kundnytta samtidigt som tjänsten effektiviserar
verkstädernas arbete. Lasingoo.se lanseras i slutet av november.

- ”Kundnyttan får en rejäl hävstång med så många verkstäder i en och samma portal, fasta
priser och möjligheten till betygssättning ger kunden full transperens, och
allt till en rimlig kostnad.”, säger Ted Öqvist, VD på Autoexperten.

Med Lasingoo kan bilägare hitta verkstäder och boka verkstadstjänster online till ett fast
pris hos över 1800 kvalitetsverkstäder i hela Sverige. Sökmotorn genererar
högsta möjliga kundnytta med funktioner som elektronisk bildagbok, egen bilsida
där bilägare kan få översikt över alla sina bilkostnader och möjlighet att sätta betyg på sitt verkstadsbesök och se vad andra bilägare tycker om verkstäderna.

- ”Vi blir allt mer digitala i vår vardag och våra kunder förutsätter att branschen kan
erbjuda onlinetjänster samlade på en och samma sajt, dygnet runt och med Lasingoo.se
är det snart möjligt”, säger Victoria von Reis, Marknadschef på Autoexperten.

Om Lasingoo; Lasingoo är en sökmotor för verkstad som ägs gemensamt av Autoexperten, AD-bildelar, Bosch CarService, Hedin bil, Mekonomen Group och OKQ8. Lasingoo erbjuder bilägaren maximal service med tillgång till över 1800 kvalitetsverkstäder, bokning online och fasta priser. Lasingoo.se lanseras i slutet av november.

För ytterligare information, kontakta:

Victoria von Reis
Marknadschef
victoria.vonreis@autoexperten.se

Ted Öqvist
ted.oqvist@autoexperten.se

Autoexperten är en rikstäckande butiks- och verkstadskedja som i nuläget har ett 70-tal butiker för försäljning av tillbehör och reservdelar till bilar. Bolaget säljer även verkstadsutrustning för bilverkstäder och erbjuder verkstadstjänster genom de 380 av landets verkstäder som är anslutna till Autoexpertenkonceptet. Autoexperten finns även på webben för beställning av delar till snabb leverans, senast inom 24 timmar efter beställningen är lagd. Bolaget är inne i en stark expansionsfas och arbetar efter devisen: Alltid nära till en expert.