Avantherm rekryterar ekonomiansvarig

Det svenska biooljeföretaget Avantherm rekryterar Marie Silfverin Söderberg som ny ekonomiansvarig. Hon kommer närmast från det internationella butiksinredningsföretaget ITAB Group.

– Avantherm står inför en tillväxtfas på många marknader. Med Marie Silfverin Söderberg får vi en ekonomiansvarig som har internationell erfarenhet. Det känns tryggt och roligt att få med sig Marie på den resa Avantherm står inför, säger Avantherms vd Stefan Dufva.

Marie Silfverin Söderberg kommer närmast från tjänsten som ekonomiansvarig på ITAB Pikval. ITAB levererar kompletta butikskoncept till detaljhandelskedjor i närmare 30 länder. Innan dess var hon ekonomi- och kontorschef på Sqore, som skapar kunskapsbaserade tävlingar online för rekrytering över hela världen.

Den 5 maj börjar Marie Silfverin Söderberg som ekonomiansvarig på Avantherm.

– Det känns väldigt roligt att komma till ett företag som strävar mot en fossilfri värld. I mina tidigare positioner har jag alltid kommit in i företag som är i en tillväxtfas, den erfarenheten tar jag med mig till Avantherm. Jag ser mycket fram emot att få börja, säger Marie Silfverin Söderberg.

Avantherm har sedan 2010 utvecklat och testat förnybara produkter som kan ersätta fossila oljor och kemikalier samtidigt som prestandan höjs. Avantherms värmeöverföringsvätskor blev kommersiellt tillgängliga för världsmarknaden i april 2016. Inom kort lanseras förnybara släppoljor och utveckling pågår av hydrauloljor.

För mer information, kontakta:
Stefan Dufva, vd på Avantherm, 0708-889 889, stefan.dufva@avantherm.com
Marie Silfverin Söderberg, ekonomiansvarig på Avantherm, 070-745 37 81, marie.soderberg@avantherm.com

• Miljö, energi

Avantherm AB är ett svenskt företag som utvecklar och säljer förnybara, giftfria och högpresterande alternativ till dagens fossila oljor och kemikalier. Genom att erbjuda nästa generations moderna oljor och kemikalier strävar Avantherm efter att bidra till ett fossilfritt och hållbart samhälle. www.avantherm.com