Design vi tycker om #1

Vi på Avantime älskar design. Därför håller vi ständigt våra ögon öppna och granskar det som dyker upp på webben. Här följer ett par exempel på siter som är värda lite extra uppmärksamhet på grund av sin design och känsla för detaljer. Även användbarheten och smarta lösningar har tittats lite extra på.

KitkKat

Kit-Kat

Produktsite med en stor portion humor som marknadsför choklad som om det vore en ny teknikpryl. Stor känsla för detaljer och animeringar gör detta till en riktigt bra sida. Snygga glimtningar mot apple-demonstrationer som gör att det landar rakt i famnen på Android-kunder och iOS-fans med självdistans.

kitkat.com

work4rich

Rich Silverstein

Fantastiskt rolig och lockande jobbannons som man mer än gärna gör, även om man inte är intresserad av jobbet. Då har man lyckats skapa intresse. Minimalistisk, färgglad och enkla illustrationer ger ett inbjudande och lockande intryck. Fokus ligger på en sak i taget så besökaren inte blir distraherad.

work4rich.com

USM Modular Furniture

Enkel och tydlig design med väldigt bra produktbilder. Lättnavigerad och användarvänlig med en nyskapande modern layout som reflekterar deras produkters utseende och känsla. Välgjorda animeringar och detaljer. Lägg extra märke till animeringen när man bläddrar mellan de olika lösningarna inne på en produkt. Fullt responsiv med en layout som funkar väldigt bra på alla enheter.

usm.com

Newsweek Magazine

Ett uppfriskande och snyggt sätt att göra ett magasin på. Intressant layout som känns luftig och fräsch. Snygg och lättläst typografi som förhöjer magasinkänslan samt smarta och enkla funktioner för mer/fortsatt läsning. Infinite scroll gör surfningen behaglig. Läs en intressant intervju med kreatören bakom här.

mag.newsweek.com

• webb