Ny externwebb för TransportGruppen

Idag lanserades TransportGruppens nya externwebb. I och med den nya webbplatsen får TransportGruppen en modern webbplattform med en ny identitet och personifierat innehåll baserat på rättigheter från ett internt CRM-system.

TransportGruppen är en samarbetsorganisation för arbetsgivar- och branschförbund inom transportnäringen, inklusive motor- och petroleumbranscherna. I verksamhetens åtta förbund finns drygt 11 500 medlemsföretag med tillsammas cirka 160 000 anställda vilket gör TransportGruppen till den främsta samlingspunkten för företag i transportnäringen i Sverige.

TransportGruppens externa webbplats är deras främsta kanal för att dela viktig information som till exempel avtal, lönetabeller och anställningsvillkor. För att underlätta och effektivisera administreringen av alla de dokument TransportGruppen hanterar har Avantime, som digital partner, uppgraderat webbplatsen till EPiServer 6 och kopplat systemet mot Sharepoint. All dokumenthantering som tidigare sköttes manuellt via enstaka personer har i och med den nya webbplattformen effektiviserats så att hanteringen inte längre är personberoende.

Transportgruppen är en spännande uppdragsgivare med tunga integrationer med olika verksamhets- och marknadssystem. Dessutom arbetar man aktivt med uppföljning, analys och optimering under förvaltningsfaser av webbplatsernas livstid, säger Erik Nettelbrandt, Senior Partner på Avantime.

Arbetsgrupp:
Lisa Lantto