Avantime hjälper Sigtunahem att lansera en ny portal för hyresgäster

Under januari 2021 gick Sigtunahem live med nya ”Mina sidor” i samband med ett systembyte till Aareon Incit Expand. Detta medförde en rad fördelar för Sigtunahems viktigaste målgrupp, hyresgästerna. Nu kan de erbjudas ännu bättre service som t ex smidigare felanmälningar, ansökningar om parkeringsplatser samt tillgång till avtal och fakturor.

Portalen är byggd på Aareons produkt ”uPortal” byggt på Umbraco. I detta projekt har Avantime levererat:

• Testning i olika webbläsare och mobila enheter, samt tillgänglighetsanpassning enligt WCAG 2.1 AA
  • Innehållsmigrering från gamla ”Mina sidor” som är en del av sigtunahem.se, en WordPress-site som Avantime länge förvaltat.
  • Uppsättning och konfigurering av mätning i Google Analytics
  • Projektledning och strategisk rådgivning

– Det var, som alltid, väldigt roligt att samarbeta med teamet från Avantime i det här projektet. Precis som i alla andra samarbeten vi har haft med Avantime så upplever vi att byrån levererar snabbt, noggrant och med hög kvalitet. Trygga bollplank i strategiska diskussioner, mycket lyhörda för våra önskemål som kund, säger Göran Petterson, redaktör på Sigtunahem

– Avantime har levererat och samarbetat på ett utmärkt sätt, de har även hållit budget och tidplan. Jag kan starkt rekommendera företaget som partner i era webbprojekt, säger John-Erik Swartz, konsult och Sigtunahems projektledare för webbprojektet