Avantime Connect får 2600 anställda i 12 länder att samarbeta

Jacob Broberg, Informationsdirektör på Cloetta.

Intranät som inte fungerade

Med varumärken som Läkerol, Kexchoklad och Malaco är Cloetta  ett av nordens ledande konfektyrföretag. Sammanslagningen med LEAF 2012 skapade dock problem i form av splittrad kommunikation och samordning fördelat över flera olika och äldre intranät. Behovet av en samlad plattform för kommunikation och styrning av företagets olika delar blev snart väldigt tydlig.

"Att valet föll på Avantime beror framför allt på att de har ett färdigt koncept i form av en paketlösning som redan används av många av Avantimes befintliga kunder, men också deras erfarenhet av att leverera globala intranät för börsnoterade bolag", säger Jacob Broberg, Informationsdirektör på Cloetta.

Paketlösningen Jacob talar om heter Avantime Connect.

Vad är Avantime Connect?

Avantime Connect är ett add-on till SharePoint 2013 och ger ett komplett intranät som kombinerar personaliserad information och dokumenthantering med moderna sociala funktioner. Avantime Connect kan dessutom integreras med andra existerande system för att förbättra processer och flöden genom att erbjuda en tydlig, visuell överblick. Det sociala intränatet är lätt att implementera och det enkla gränssnittet underlättar övergången för nya användare. Sammantaget leder Avantime Connect till förbättrad transparens samt ett ökat samarbete och lärande bland medarbetarna.

På avantime.se kan du läsa mer om varför Cloetta valde just Avantime och hur man använder Avantime Connect för att förbättra processer och internkommunikation.

• cloudservice
  • social intranet
  • social businesses
  • molntjänst
  • microsoft azure
  • microsoft
  • corporate communication
  • management
  • sociala intranät
  • avantime connect
  • cloetta
  • intranät
  • intern kommunikation

Om Avantime Group: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Shanghai.