Avantime ger Vision ökad synbarhet med responsiv webbdesign

Digitala fullservicebyrån Avantime hjälper Vision att befästa sin position som ett av Sveriges största förbund inom kommun och landsting, via ett nytt digitalt koncept. Avantimes leverans består av en ny responsiv webbdesign i EPiServer 7.

I och med detta kommer Vision kunna agera kraftfullt på marknaden, i alla de mobila kanaler, som idag växer explosionsartat.

– Likt övriga fackförbund är Vision beroende av att värva medlemmar för att bli starkare, växa och kunna fortsätta skapa bättre villkor i arbetslivet för anställda. Nu ska vi hjälpa dem att öka sin medlemsskara ytterligare genom att skapa bättre förutsättningar för att bli medlem online, säger Linus Norman, affärsutvecklare på Avantime.

Avantime har arbetat med att stärka Visions position och medlemsantal sedan drygt två år tillbaka. En av de senaste digitala succéerna var fjolårets kampanj “Alla ska få frågan” då man lyckades rekrytera hela 2018 nya medlemmar. Nu ska man rusta vision.se för att möta en allt mer snabbväxande skara av mobila användare.

– De mobila besökarna på webbplatsen har ökat med över 400 procent, bara det senaste året. Detta är en kritisk massa som vi kommer rikta oss mot för att uppnå Visions tillväxtmål, säger Linus Norman.

Vision.se kommer därmed få en responsiv design som anpassar sig efter den plattform användaren sitter framför.

– Detta innebär bland annat att besökaren får lättare att ansöka om medlemskap, samtidigt som Vision kan säkerställa att viktig information når fram även till de mobila användarna, säger Linus Norman.

– Vi är glada att nu kunna göra denna mobilanpassning av vision.se tillsammans med Avantime. Nu vet vi att alla våra besökare kan använda sajten och alla funktioner fullt ut oavsett vilken enhet man använder, säger Cathrin Wennersten, webbansvarig på Vision. Hon fortsätter:

– Rekrytering av nya medlemmar är det viktigaste för oss så att nu ha möjligheten att ytterligare förbättra, förenkla och mobilanpassa medlemsanmälan känns väldigt bra. När vi nu också lanserar vår nya tjänst Mentornätverket, som är en plats där yrkesverksamma och studenter kan hitta nya kontakter och erfarenhetsutbyte, är det viktigt att detta enkelt också kan ske i mobilen.

För mer information, vänligen kontakta:
Linus Norman, Affärsutvecklare på Avantime
Mobil: + 46 70 795 04 22
Mail: linus.norman@avantime.se

Cathrin Wennersten, webbansvarig på Vision
Mail: cathrin.wennersten@vision.se

• webb
  • vision

Om Avantime Group: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.