AVANTIME ORCi EM till Sandhamn

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 08:47 CEST

Digitala fullservicebyrån Avantime är titelsponsor till AVANTIME ORCi European Championship 2013 som arrangeras av KSSS och som går av stapeln 3-10 augusti i Sandhamn, Stockholm. Då intas segelmetropolen Sandhamn av drygt 400 havskappseglare, från sju länder, för att avgöra vilka som är Europamästare i havskappsegling enligt ORCi. Mästerskapet avgörs i tre separata klasser.

Förra året avgjordes VM i ORCi i Helsingfors och bäst bland de svenska båtarna blev Blixt Pro Sailing Team med Thomas Blixt som skeppare som tog VM-silver med sin TP 52. Team Arken Zoo med Patrik Forsgren kom trea i klass B med sin First 36,7. Digitala fullservicebyrån Avantime är inte bara titelsponsor utan ställer också upp med sin FinnFlyer 42.

I startfältet i Sandhamn finns även den norska TP 52:an Trucknor Wolfpack, tyska Evento 42 Silva Hispaniola, estniska Grand Soleil 42R Amserv, estniska NM 38 Sugar 2, svenska Salona 37 Feelgood och svenska X-332 Sport Boxer, vilka alla placerade sig bra på VM 2012.

– Dessa, tillsammans med DataCom, är bland favoriterna tillsammans med den tyska båten Tutima med helt kvinnlig besättning, säger Eva Holmsten som är tävlingsledare för mästerskapet.

– Vi har sedan flera år tillbaka varit med och stöttat svensk segling genom en rad olika insatser, bland annat genom att utveckla raceplattformen för ÅF Offshore Race. Det känns fantastiskt roligt att nu även ta ett helhjärtat grepp om Sveriges största seglingsevenemang och att vara med och tävla om titeln europamästare i ORCi, säger Erik Klusell, grundare Avantime.

Erik Klusell, Founder & Senior Partner på Avantime
Mejl: erik.klusell@avantime.se

Om Avantime Group: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.

Kommentarer (0)