Avantime på värvningsoffensiven - Rekryterar från Google

Digitala fullservicebyrån Avantime knyter fyra nya medarbetare till sig. Tidigare i år rekryterade man Fredrik Andersson, Team Leader från Google, och fick en ny Sales Manager i Tomas Bylund, Key Account Manager från Evry. Dessutom har man värvat två nya projektledare från Abou.

– Vi är inne i en tillväxtfas och är mycket glada över att ha kunnat rekrytera så många talangfulla medarbetare. I och med de senaste rekryteringarna stärker vi vår kompetens inom projektledarbenet och kan genom Tomas även skapa en ännu starkare säljkultur, säger Oscar Karlsten, VD på Avantime.

Fredrik Andersson har sex års gedigen erfarenhet från Google där han bland annat arbetat som Team Leader för Search Quality Evaluation mot franska, portugisiska, rumänska, bulgariska och tjeckiska marknaden.

– Det känns otroligt inspirerande att komma till en arbetsplats som Avantime där både medarbetare, styrelse och ägare har en stark drivkraft och som dessutom brinner för att leverera effektiva lösningar med kunden i fokus, säger Fredrik Andersson.

Tomas Bylund är sedan några månader tillbaka ny Sales Manager och ska ge Avantime ytterligare vind i segeln.

– Det känns väldigt bra att ha Tomas ombord. Tomas är en viktig pusselbit i vår fortsatta utveckling av verksamheten och en viktig del i att säkerställa kvalitet gentemot våra kunder. Dessutom är han en mycket kompetent säljare med lång erfarenhet inom branschen, säger Oscar Karlsten.

– Avantime är redan väl positionerade på en hungrig marknad och har flera välrenommerade företag och organisationer på sin kundlista. Att få komma ombord och trimma Avantimes erbjudande mot en allt mer medveten målgrupp känns otroligt roligt, säger Tomas Bylund.

Utöver Fredrik och Tomas har man även rekryterat två nya projektledare i Åsa Söderbaum och Jonas Magnusson, båda från Abou.

– Bredden och djupet av Avantimes erbjudande var det som lockade mig mest. Att få jobba med duktiga kollegor inom design, media, management, utveckling och digital marknadsföring samt leverera grymma helhetskoncept gör Avantime till en kul och varierande arbetsplats, säger Åsa Söderbaum.

– Möjligheten att få vara med och utveckla lösningar åt några av Sveriges främsta företag tilltalade mig definitivt med Avantime. På insidan är det en organisation som erbjuder frihet och en chans att påverka, säger Jonas Magnusson.

Tel: +46  707 87 83 88

Jenny Andersson, PR- och Marknadskoordinator
Mejl: jenny.andersson@avantime.se
Tel: +46 768 79 29 03

• oscar karlsten
  • jonas magnusson
  • åsa söderbaum
  • fredrik andersson
  • tomas bylund
  • värvningsoffensiv
  • google
  • abou
  • evry

Om Avantime Group AB: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.