Avantime rekryterar frontend-utvecklare via Kodjakten

När digitala fullservicebyrån Avantime drog igång Kodjakten i maj var målet att hitta en ny frontend-utvecklare till sitt utvecklingsteam. Av de cirka 300 personer som skickade in sina svar har byrån nu anställt en person som börjar i september.

Kampanjen Kodjakten gick ut på att besökare skulle hitta ett okänt antal koder som låg gömda någonstans på kampanjsajten. Via en topplista kunde man följa vilka personer som hittat flest antal koder, vilka som hade försökt flest gånger och vilken stad i Sverige som hade bäst medelpoäng.

– Intresset har varit stort och vi har fått mycket positiv feedback för kampanjen. En stor del av den positiva kritiken kommer från personer som inte letar jobb, vilket är extra kul, säger Zebastian Berg, CTO på Avantime.

En av de 300 personer som skickade in sina svar var Niklas Holmberg. Med hela 27 funna koder, en mindre än totalen på 28, hamnade han i topp av listan. Niklas börjar sin anställning som frontend-utvecklare på Avantime i september.

– Jag fick tips om att Avantime sökte frontend-utvecklare och hittade då även till Kodjakten. Jag tyckte att det var ett kul och annorlunda steg i rekryteringen och det ökade helt klart mitt intresse för Avantime som företag, säger Niklas Holmberg.

– I början var det inte så svårt att hitta koder men sen blev det klurigare och klurigare. Man visste ju inte heller hur många koder det fanns vilket gjorde att man slet lite extra mycket. Tydligen ska jag ha hittat alla utom en så jag är nöjd, säger han.

För Avantime innebär rekryteringen att de ökar sin produktionskapacitet för att möta en allt större efterfrågan från befintliga kunder, samtidigt som det säkerställer att byrån kan hantera den ökande tillströmningen av nya.

– Rekryteringen av Niklas innebär att vi kompletterar vårt redan starka utvecklingsteam. Med Niklas ombord vässar vi våra leveranser ytterligare gällande grafiskt attraktiva och funktionella lösningar, säger Zebastian Berg.

– Det jag mest ser fram emot är att jobba med flera olika projekt som erbjuder olika typer av utmaningar. Sen har jag fått intrycket av att Avantime verkligen tycker att det är viktigt att man har kul på jobbet, avslutar Niklas.

För mer information, vänligen kontakta:
Zebastian Berg, CTO på Avantime
Mail: zebastian.berg@avantime.se

Jenny Andersson, PR- och Marknadskoordinator på Avantime
Mejl: jenny.andersson@avantime.se

• avantime group
  • avantime group ab
  • kodjakten
  • kodjakt
  • frontend
  • front-end
  • frontendutvecklare
  • digital byrå
  • digital fullservicebyrå
  • niklas holmberg
  • zebastian berg

Om Avantime Group: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.