Avantime startar Signature Series

Digitala fullservicebyrån Avantime startar Signature Series, en serie frukostseminarier där man bjuder in kunder och företag till att diskutera digitala trender inom bland annat externwebbar, intranät, analys och optimering. Första tillfället är den 20 mars med temat sociala intranät.

– Tanken med Signature Series är att skapa ett interaktivt forum där kunder och företag kan diskutera utmaningar, idéer och låta sig inspireras av varandra samtidigt som vi vid varje tillfälle bjuder in en gäst som pratar trender inom aktuellt tema, säger Oscar Karlsten, på Avantime.

Nätverksträffarna kommer att ske löpande under året med en träff varje kvartal. Vid varje tillfälle kommer ett specifikt tema som berör intranät, externwebb, analys och optimering att lyftas. Första temat på agendan för året är sociala intranät.

– Det har länge varit en hype kring sociala intranät men det är först nu det börjar ta fart på riktigt. Allt fler företag har insett vikten av att implementera ett intranät som möjliggör interaktion för att skapa engagemang och sammanhållning. Därför känns det högst relevant att starta med detta tema, säger Oscar Karlsten.

Andra teman som kommer upp under året är bland annat EPiServer 7, SharePoint 2013 och webbanalys.

– Alla som vill är välkomna. Antingen vill man diskutera förbättringsförslag till en befintlig plattform eller så är man helt enkelt intresserad av att veta mer om vad man bör ha i åtanke inför en lansering eller upphandling, avslutar Oscar Karlsten.

Mer information och inbjudan kommer att skickas ut via Mynewsdesk och läggas upp på Avantime.se.

Oscar Karlsten, Digital strateg på Avantime

• avantime connect
  • socialt intranät
  • digitala trender
  • nätverksträff
  • externwebb
  • intranät
  • webbanalys
  • optimering

Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.