Avantime växer på tekniksidan

Digitala fullservicebyrån Avantime rekryterar fyra nya utvecklare och förstärker samtidigt helpdeskteamet med en ny kompetens på second line. Rekryteringarna är en del av satsningen att växa organiskt.

Johan Frisell kommer närmast som konsultchef på Bool Nordic och blir ny Delivery Manager. Jonas Nilsson, tidigare student på Nackademins Yrkeshögskola i Solna, Robert Bergman från Releye och Erik Lenells, tidigare student på Örebro universitet, rekryteras alla som nya utvecklare. Samtidigt förstärker man helpdeskteamet med Chongan Chan, tidigare IT-konsult på Coca-Cola.

– Rekryteringarna som vi gör på utvecklingsavdelningen innebär att vi ökar vår produktionskapacitet för att möta en allt större efterfrågan från våra befintliga kunder samtidigt som vi säkerställer att vi kan hantera den ökande tillströmningen av nya, säger Zebastian Berg, Director of Development på Avantime. Han fortsätter:

– Utöver detta så bidrar dessa rekryteringar också till att bredda oss tekniskt, tillexempel genom att adpotera och integrera nya tekniker.

Byrån satsar nu hårt på rekryteringsfronten för att växa organiskt och marknadsföra sig mot en marknad där efterfrågan på personer med rätt teknisk kompetens är stor.

– I dagsläget har vi ett stort behov av att växa på SharePoint-sidan och letar just därför med ljus och lykta efter rätt personer som kan bli en del av vårt duktiga utvecklingsteam, säger Zebastian Berg.

Zebastian framhåller att Avantime är en byrå som erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling i en stimulerande och kreativ miljö, något som bekräftas av nyanställda Johan Frisell.

– Jag har tidigare relationer till Avantime som  är väldigt positiva. Avantime erbjuder möjligheten att växa med bolaget och att få vara med och påverka hur organisationen formas, något jag sätter stort värde på, avslutar Johan Frisell.

Totalt har Avantime knutit nio nya medarbetare till sig det senaste halvåret. Läs mer om övriga rekryteringar här.

Tel: +46  707 87 83 88

Jenny Andersson, PR- och Marknadskoordinator
Mejl: jenny.andersson@avantime.se
Tel: +46 768 79 29 03

• jonas nilsson
  • erik lenells
  • zebastian berg
  • robert bergman
  • johan frisell
  • rekrytering
  • chongan chan

Om Avantime Group AB: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.