Electrolux väljer Avantime för att uppgradera globala intranätet

Digitala fullservicebyrån Avantime har fått uppdraget att integrera Screen9:s Online Video Platform (OVP) i Electrolux världsomspännande intranät E-gate. Den nya videoplattformen ska bland annat öka intresset för intern kunskapsdelning och samarbete.

– Med den nya videoplattformen kommer våra medarbetare närmare budskapet och vi kan förmedla inspiration, engagemang och kunskap på ett helt annat sätt än vad som tidigare var möjligt, säger Ralf Larsson, Director Online Employee Engagement and Development på Electrolux.

Världsomspännande E-gate når idag 60 länder och har cirka 18 000 regelbundna användare. I november i fjol tog Electrolux ett starkare grepp kring intranätet och integrerade bland annat sociala moduler som gör E-gate mer community-likt. Genom redesignprojektetet har engagemanget i sociala flöden ökat med hela 700 procent, ett engagemang man hoppas fortsätter öka.

– E-gate används mer och mer dagligen för allt ifrån att hålla sig uppdaterad på interna nyheter till en mer personlig dialog via en rad sociala flöden. Tack vare den nya videolösningen kommer det att bli mycket enklare att få ut filmer till alla kollegor på ett attraktivt sätt och vi tror att video som medel kan stärka engagemanget ytterligare i vår globala koncern, säger Ralf Larsson.

Electrolux digitala partner Avantime som har utvecklat E-gate och uppgraderat plattformen till EPiServer CMS 6 har integrerat Screen9:s OVP.

– Det känns otroligt spännande både ur ett uppdrags- och samarbetsperspektiv att kunna leverera denna lösning för Electrolux tillsammans med Screen9. Vi har gemensamt satt en ny global standard för vilka krav som ställs på ett socialt intranät, säger Oscar Karlsten, VD på Avantime.

– Electrolux går i bräschen för innovativa intranät och används ofta idag som riktmärke för många företag. Därför känns det extra kul att bli utvald till global OVP-leverantör, avslutar Robert Risberg, CEO på Screen9.

Tel: +46  707 87 83 88

Robert Risberg, CEO, Screen9
Mejl: robert.risberg@screen9.se

Ralf Larsson, Director Online Employee Engagement and Development, Electrolux
Mejl: ralf.larsson@electrolux.se
Tel: +46 70 982 03 64

• episerver cms 6
  • robert risberg
  • ralf larsson
  • oscar karlsten
  • online video platform
  • ovp
  • intranät
  • e-gate
  • screen9
  • electrolux

Om Avantime Group
Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.