Socialdemokraterna.se Sveriges bästa organisationssajt

Socialdemokraterna.se utsågs igår till Sveriges bästa organisationssajt 2012 på den årliga Topp100-galan som arrangeras av Internetworld. Partiet har sedan 2009 vunnit utmärkelsen ”Sveriges bästa partisajt”, en kategori som i år ändrats till ”Årets bästa organisationssajt”. Bakom plattformen står digitala fullservicebyrån Avantime.

– Det känns riktigt roligt att vinna igen! Nu är det full fart framåt inför valet 2014 som gäller. I år jobbar vi specifikt med kampanjer i sociala medier samt tar oss an den stora mobila utmaningen, säger Charlotta Ulvenlöv webbstrateg på Socialdemokraterna.

– Vi jobbar kontinuerligt med att kommunicera öppet via webbplatsen men också genom att skapa dialog i sociala medier. Det är kul att det arbetet uppmärksammas, säger Natalie Sial webbredaktör på Socialdemokraterna.

Vinsten motiverar tidningen Internetworld så här:

”Svenska partisajter utvecklas ständigt. Valrörelsen på nätet pågår hela tiden. Självklart i de sociala nätverken, men webben är fortsatt en avgörande resurs för den som vill söka fakta, information och ett sammanhang. Ingen av de svenska partierna gör detta mer ambitiöst, genomarbetat och konsekvent än Socialdemokraterna. Åter igen.”

Digitala fullservicebyrån Avantime, som sedan lång tid tillbaka är partner till Socialdemokraterna, har byggt och utvecklat plattformen.

– Konkurrensen ökar hela tiden men vi lyckas ändå förädla konceptet år efter år. Det känns extra kul att socialdemokraterna.se får utmärkelsen i år eftersom kategorin ”Sveriges bästa partisajt” ändrats till ”Årets bästa organisationssajt”, vilket betyder bredare och framförallt hårdare konkurrens, säger Oscar Karlsten, VD på Avantime.

Webbplatsen är baserad på EPiServer CMS 6 och har integrationer med kritiska system såsom MySoft 10 där medlemshanteringen sköts. Plattformen innehåller cirka 300 webbplatser med 80 000 sidor och aggregerar 700 bloggar från det egna bloggnätverket Netroots.

Jenny Andersson, PR- och Marknadskoordinator
Mejl: jenny.andersson@avantime.se
Tel: +46 0768 79 29 03

• årets bästa organisationssajt
  • netroots
  • mysoft 10
  • episerver cms 6
  • topp100
  • socialdemokraterna
  • webb

Om Avantime: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.