Socialdemokraterna vässar nätnärvaron inför 2014

Nu hjälper Socialdemokraterna väljarna att lättare kunna ta del av partiets politik genom att lansera en redesign av sin webbplats. Bakom lanseringen står digitala fullservicebyrån Avantime.

– Det är naturligt för oss att ett första steg mot en valanpassad webbplats är en sajt som gör det enkelt för väljarna att ta del av vår politik oavsett var de befinner sig. En stor andel besökare använder redan idag mobilen när de besöker vår webb, säger Charlotta Ulvenlöv, webbstrateg på Socialdemokraterna.

– Vi vill också att media i form av bild, film och sociala flöden - Flickr, Youtube och Twitter - fortsatt ska vara ett viktig inslag, fortsätter Charlotta Ulvenlöv.

Besökarna möts nu av en helt ny design med en förbättrad funktionalitet och användarvänlighet som tar sig uttryck i att webbplatsen anpassas efter alla enheter. Politiken lyfts fram och visualiseras bland annat via en helt ny struktur för listning av politiska sakfrågor.

– Socialdemokraterna fortsätter att sätta trenden för hur partisajter utvecklas i Sverige, vi har byggt på responsivitet och kopplat sajten ytterligare till Socialdemokraternas aktiviteter i digitala medier, avslutar Oscar Karlsten, VD Avantime.

För mer information, vänligen kontakta:
Charlotta Ulvenlöv, webbstrateg på Socialdemokraterna
Mail: Charlotta.ulvenlov@socialdemokraterna.se

Mail: oscar.karlsten@avantime.se

• webb
  • val2014
  • socialdemokraterna

Om Avantime Group: Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Shanghai.