Avaus Lanserar Utbildning inom Growth Hacking för sina Nordiska Kunder

Avaus, Nordens ledande rådgivare inom datadriven marknadsföring, har idag format ett partnerskap med Europas första och främsta utbildningsföretag inom Growth Hacking, Growth Tribe. Målet med partnerskapet är att utveckla Growth Hacking som yrke och appliceringen av Artificiell Intelligens inom marknadsföring hos nordiska företag. Growth Hacking kan förenklat förklaras som optimering av ett företags marknadsinsatser genom experimentell metodik, sk test and learn.

Som den första byrån i Norden startade Avaus sitt Growth Hacking-erbjudande redan 2014 och det har sedan dess vuxit till en nyckeldel av hela Avaus affär med en årlig tillväxt på 25-40%.

“Vi har ett av de största data science-teamen i Norden och just nu kan man säga att vi sätter Growth Hacking på steroider med hjälp av AI,” säger Ilona Vigren, Growth Hacking Business Lead på Avaus. Hon understryker att Avaus valde Growth Tribe som partner eftersom det finns en delad vision av hur AI och test and learn kommer att accelerera kundernas tillväxt.

Enligt Vigren är värderealisering med hjälp av teknologi- och datainvesteringar fortfarande en utmaning för många företag. Lösningen kräver en ny tillväxtorienterad strategi. "Avaus integrerar resurser för growth hacking eller hela s.k. growth team i kundernas marknadsavdelningar. Vi arbetar inriktat på omnikanal optimering - att med hjälp av såväl data scientists som tekniska, strategiska och kreativa resurser leverera mellan 80 - 300% avkastning på marknadsföringen" säger Vigren.

“Vi har en passion för att stärka individer och organisationer till att själva använda en mer optimerad tillväxtstrategi och utveckla sina egna förmågor, såsom datadriven marknadsföring med hjälp av snabba experiment och AI”, säger Peter Ingman, Co-founder Growth Tribe Sweden.

Growth Tribe och Avaus kommer att fortsätta bygga för Growth Hacking-förmågor i nordiska organisationer; där Avaus är rådgivande och konsulterande part och Growth Tribe står för utbildning. Under 2019 kommer de kunder som önskar att nå betydande tillväxt genom kompetensutveckling och användandet av integrerade Growth Hacking Team.

Genom sitt agila arbetssätt förser Avaus sina kunder med med en kombination av analytisk, teknisk och strategisk expertis inom experimentell design och Growth Hacking. Företaget erbjuder plattformar för marknadsföring, såsom marketing automation-system, och hjälper sina kunder att skapa och driva kampanjer och marknadsaktiviteter. Avaus tillväxt i Europa fortsätter även nu i Tyskland där Growth Hacking också kommer att vara en väsentlig del av verksamheten. Avaus har för närvarande 150 anställda i Finland, Sverige, Polen, och Tyskland.Growth Tribe är Europas första Growth Academy och möjliggör för företag och individer att snabbt tillgodogöra ny expertis inom områden som "data driven growth marknadsföring" eller "AI utan kod". Growth Tribe har kontor i U.K., Frankrike, Nederländerna, Finland, Danmark, och Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Avaus: Ilona Vigren Growth Hacking business lead, ilona.vigren@avaus.se

Growth Tribe SWE: Peter Ingman CGO Growth Tribe Sweden, peter.ingman@growthtribe.se

Growth Tribe FIN: Anssi Rantanen, CEO Growth Tribe Finland, anssi@growthtribe.fi

Presskontakt COO +358 40 718 2840

Tom Nickels