RTC-cylinderen: Et koncept, tre versioner, mange muligheder

Cylindre uden stempelstang
RTC-cylinderen: Et koncept, tre versioner, mange muligheder

RTC-serien er den seneste generation af cylindre uden stempelstang fra Aventics. Den har et robust, næsten lækagefrit design, der åbner op for høje hastigheder. Takket være det ovale stempel klarer den store sidebelastninger. Slædecylinderen findes i tre forskellige versioner med mange tilpasningsmuligheder.

Cylinderserien RTC findes i flere versioner, der er tilpasset forskellige anvendelser, med høje hastigheder, høj belastningskapacitet og stor præcision mht. bevægelighed og placering. I RTC-serien er slæde og stempel én og samme enhed - således kan slæden flytte store laster selv med små cylindre. Det ovale stempel (i stedet for et rundt) giver den en høj belastningskapacitet og stor forskydningsstabilitet.

– For at afgøre, hvilken cylinderversion der passer netop til dine behov, tilbyder vi gratis konfiguratorer, et beregningsprogram og CAD-data på nettet, siger Hans Broholm, administrerende direktør hos Aventics.

Tre versioner til forskellige behov:

• RTC BV (basis) omkostningseffektiv standardmodel
  • RTC CG (compact guide) er bygget til at kunne modstå mellemstore belastninger
  • RTC HD (Heavy Duty) er bygget til at kunne modstå store belastninger

Serien RTC levereres i diametrene 16–80 mm og med en maksimal slaglængde på 9.900 mm, afhængig af version og størrelse. RTC kan nemt kombineres med andre komponenter fra Aventics og sparer således både tid og penge.

Flere informationer og konfiguratorer finder du på:

Flere oplysninger fås hos:
Hans Broholm-Bol, Administrerende direktør, hans.broholmbol@aventics.com, +45 70 70 22 81

Om Aventics
Aventics er en global producent af pneumatiske komponenter og -systemer. Virksomheden er førende inden for teknik til bl.a. industripneumatik, pneumatik i havtekniske løsninger og driv- og transportkæder i fx glas- og automobilindustrien. Aventics var indtil 2014 en afdeling af Bosch Rexroth, men er nu en selvstændig spiller på markedet.

Aventics tilbyder sine kunder skræddersyede systemløsninger og tjenesteydelser, der dækker flere brancher, og har flere årtiers praktisk erfaring.

Virksomheden beskæftiger globalt 2.100 medarbejdere. Hovedkontoret ligger i Laatzen (Tyskland). Aventics driver produktionsanlæg i Laatzen (Tyskland), Gronau/Leine (Tyskland), Bonneville (Frankrig), Eger (Ungarn), Lexington (USA) og Changzhou (Kina). Aventics har, ud over sine produktionsenheder, også repræsentanter i 40 lande i hele verden.

www.aventics.dk