​RTC-sylinderen: Ett konsept - med tre versjoner for flere bruksområder

Sylindere uten stempelstang
RTC-sylinderen: Ett konsept - med tre versjoner for flere bruksområder

RTC-serien er den nyeste generasjonen sylinder uten stempelstang fra Aventics, basert på omfattende kompetanse og erfaring. Den har en robust, tilnærmet lekkasjefri utforming med kapasitet for høye hastigheter. Takket være det ovale stempelet tåler den høye sidelaster. Skyttelsylinderen finnes i tre forskjellige versjoner som i stor tilpasningsgrad.

Sylinderserien RTC finnes i flere versjoner som er tilpasset for forskjellige bruksområder med et stort hastighetsområde, høy lastkapasitet og stor presisjon når det gjelder bevegelse og posisjonering. Skyttel og stempel er én og samme enhet i RTC-serien – derfor kan skyttelen flytte store laster selv med små sylindere. Det ovale stempelet (i stedet for et rundt) gir en høy lastkapasitet og en god tverrkraftstabilitet.

–For å finne ut hvilken sylinderversjon som passer til nettopp ditt behov, tilbyr vi kostnadsfrie konfiguratorer, beregningsprogram og DAK-data på nettet, sier Babak Tabrizi, daglig leder i Aventics AS i Norge.

Tre versjoner for forskjellige behov:

• RTC BV (basis) kostnadseffektiv standardmodell
  • RTC CG (kompakt) er svært nøyaktig ved kompakte dimensjoner
  • RTC HD (belastning) er konstruert for å håndtere store belastninger

RTC-serien leveres i diameterne 16–80 mm og maksimale slaglengder på 9900 mm, avhengig av versjon og størrelse. RTC kan enkelt kombineres med andre komponenter fra Aventics, noe som sparer både tid og penger.

Mer informasjon og konfiguratorer finner du på:

For ytterligere informasjon, kontakt:
Babak Tabrizi, daglig leder i Aventics AS i Norge, tel: 905 64 908, e-post babak.tabrizi@aventics.com

Om Aventics
Aventics er en global produsent av pneumatiske komponenter og systemer. Selskapet er teknologisk ledende innen blant annet industriell pneumatikk, pneumatikk i marine teknologiløsninger og driv- og styreløsninger til for eksempel glass- og bilindustrien. Aventics var tidligere en del av Bosch Rexroth, men har vært et frittstående selskap på markedet siden 2014.

Aventics tilbyr kundene sine bransjeoverskridende, skreddersydde systemløsninger og tjenester basert på flere tiår med praktisk erfaring.

Selskapet har 2100 medarbeidere over hele verden. Hovedkontoret ligger i Laatzen (Tyskland). Aventics har produksjonsanlegg i Laatzen (Tyskland), Gronau/Leine (Tyskland), Bonneville (Frankrike), Eger (Ungarn), Lexington (USA) og Changzhou (Kina). I tillegg til produksjonsenhetene er Aventics representert i 40 land verden over.

www.aventics.com/no