RTC-sylinteri: Yksi konsepti, kolme versiota moniin sovelluksiin

Männänvarrettomat sylinterit

RTC-sylinteri: Yksi konsepti, kolme versiota moniin sovelluksiin

RTC-sarja on Aventicsin männänvarrettomien sylinterien uusin sukupolvi. Se perustuu laaja-alaiseen osaamiseen ja kokemukseen. Sarjan sylinterit ovat kestäviä, rakenteeltaan lähes vuodottomia ja niissä on kapasiteettia suuriin nopeuksiin. Ovaalin muotoisen männän ansiosta sylinterit kestävät suuria sivukuormituksia. RTC-sarjan sylintereistä on saatavana kolme eri versiota ja mukauttamismahdollisuuksia on erittäin paljon.

RTC-sylinterisarjasta on useita eri tarkoituksiin mukautettuja versioita. Ne soveltuvat kohteisiin, joissa tarvitaan suurta nopeutta, suurta kuormituskapasiteettia sekä suurta liike- ja asemointitarkkuutta. Kelkka ja mäntä ovat yksi ja sama yksikkö RTC-sarjassa, minkä ansiosta maksimikuormituksia pystytään siirtämään myös pienillä sylintereillä. Ovaalin muotoisen (ei siis pyöreän) männän ansiosta niillä on korkea kuormituskapasiteetti ja suuri poikittaisvoimavakaus.

–Sen selvittämiseksi, mikä sylinteriversio sopii juuri omaan sovellukseesi, tarjoamme verkossa maksuttomia konfigurointityökaluja, laskentaohjelmia ja CAD-kuvia, sanoo Aventics:n toimitusjohtaja Jouni Lehtoranta.

Kolme versiota erilaisiin tarpeisiin:

• RTC BV (perus) on kustannustehokas vakiomalli.
  • RTC CG (kompakti) on erittäin tarkka ja pienikokoinen malli.
  • RTC HD (kuormitus) on suunniteltu käsittelemään suuria kuormia.

RTC-sarjan sylintereitä toimitetaan 16 - 80 mm männällä ja iskunpituus enintään 9 900 mm männän koosta riippuen. RTC-sylintereitä voidaan käyttää helposti muiden Aventicsin komponenttien kanssa, mikä säästää sekä aikaa että rahaa.

Lisätietoja ja konfigurointityökaluja on osoitteessa http://us.aventics.com/products/product-highlights/series-rtc.html

Lisätietoja antaa: Jouni Lehtoranta, jouni.lehtoranta@aventics.com, +358 10 2774 051

Tietoja Aventicsista
Aventics on maailmanlaajuisesti toimiva pneumatiikkakomponenttien ja -järjestelmien valmistaja. Yritys on teknologiajohtaja mm. teollisuuspneumatiikan ja meriteknisten ratkaisujen pneumatiikan alalla. Lisäksi sen käyttölaite- ja kuljetinhammasketjuja toimitetaan mm. lasi- ja ajoneuvoteollisuuden tarpeisiin. Entinen Bosch Rexrothin tytäryhtiö on toiminut markkinoilla vuoden 2014 alusta lähtien itsenäisenä yrityksenä nimellä Aventics.

Aventics tarjoaa asiakkailleen eri aloille soveltuvia, mittatilaustyönä toteutettuja järjestelmäratkaisuja ja erilaisia palveluja monen vuosikymmenen aikana hankitun sovelluskokemuksensa pohjalta.

Yrityksellä on eri puolilla maailmaa yhteensä 2 100 työntekijää. Pääkonttori on Saksan Laatzenissa. Aventicsilla on tehtaita seuraavissa paikoissa: Laatzen (Saksa), Gronau/Leine (Saksa), Bonneville (Ranska), Eger (Unkari), Lexington (USA) ja Changzhou (Kiina). Tehtaiden lisäksi Aventicsilla on edustajia yli 40 maassa eri puolilla maailmaa.

www.aventics.fi