Elektropneumatisk trykkregulator for optimal regulering

Aldri før har trykkregulering av så høye gjennomstrømninger vært enklere å regulere Med en gjennomstrømning på hele 6500 l/min tilbyr E/P-omformeren EV12 helt nye muligheter. E/P-omformeren kan brukes frittstående, blokkmontert med flere E/P, eller montert sammen med luftbehandlingsenhetene i AS-serien, og de kan også leveres med I/O-link for framtidens industri.

Spektret av trykkreguleringsapplikasjoner strekker seg fra ekstremt raske endringer av settpunktet for å sikre et konstant trykk, til finjusteringer med stor nøyaktighet.

En elektropneumatisk trykkregulator omformer et angitt elektrisk signal til en tilsvarende pneumatisk trykk. To sensorer integrert i E/P-omformeren måler utgående trykk og sender et signal tilbake til styreenheten. Dette gir en selvregulerende enhet som er pålitelig, uansett forstyrrelser i den pneumatiske strømmen eller variasjoner i trykket.

EV12 – perfekt i kombinasjon med AS-serien
Aventics nye elektropneumatiske trykkregulator EV12 gir brukerne friheten til å designe moderne pneumatiske løsninger.

• EV12 gjør det mulig å montere E/P-omformeren sammen med AS3-serien Aventics luftbehandlingsenheter. I tillegg kan strømningsretningen velges.
  • Fra et display kan man endre og vise verdier og parametere direkte på stedet.
  • EV12 har mange tilkoblingsmuligheter: Analoge signaler, IO-Link eller I/O-moduler i Aventics feltbussystem AES.
  • Fjernjustering muliggjør trykkregulering og tilpasning til hurtige forandringer i prosessen. Elektriske trykkregulatorer er trykkstabile ved forhøyet last.
  • Repeteringsunøyaktigheten er mindre 50 mbar og hysteresen mindre enn 65 mbar. Mengdestrømning 6500 l/min.
  • Senk energikostnadene ved å tillate kun trykket anvendelsen krever.

Om Emerson
Emerson (NYSE: EMR), med hovedkontor i St. Louis i den amerikanske delstaten Missouri er et globalt teknologi- og teknikkselskap, og tilbyr kundene innovative løsninger for industrielle, kommersielle og private bruksområder. Forretningsområdet Emerson Automation Solutions støtter andre selskaper i prosess-, hybrid- og diskret produksjon med å maksimere produksjonen, beskytte personalet og miljøet samt optimalisere energi- og driftskostnader. Bedriftsområdet Emerson Commercial and Residential Solutions hjelper med å fremme menneskers livskvalitet og helse, beskytte matvarekvalitet og -sikkerhet, øke energieffektiviteten og danne en bærekraftig instrastruktur.

Gå til https://www.emerson.com/no-no/automation-solutions for mer informasjon.

Om AVENTICS
Aventics er en ledende produsent av pneumatiske komponenter og pneumatiske systemer samt spesialtilpasninger. Som spesialist innen pneumatikk produserer selskapet produkter og tjenester for industriell automatisering med fokus på Commercial Vehicles, Food & Beverage, Railway Technology, Life Sciences, Energy og Marine Technology.

Takket være elektronikkintegrering, bruk av fremtidsrettet materiale og fokus på aktuelle områder som maskinsikkerhet og industri 4.0, er Aventics virkelig i forkant når det gjelder brukervennlighet og intelligent teknologi.

Aventics har over 150 års erfaring innen pneumatikk, og sysselsetter ca. 2000 ansatte over hele verden. I tillegg til fabrikker i Tyskland, Frankrike, Ungarn, USA og Kina er selskapet representert i over 100 land med egne salgsorganisasjoner og forhandlere. Aventics er sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO/TS 16949 for kvalitet, ISO 14001 for miljøstyringssystem og ISO 50001 for energistyringssystem.

Du finner mer informasjon på www.aventics.no