Yksinkertainen on kustannustehokasta! Venttiilisarja ES05 asettaa uudet standardit pneumatiikalle.

Tuoden markkinoille uuden ES05-sarjan (Essential Valve System), AVENTICS tarjoaa nyt älykkään, kustannustehokkaan ja käyttäjäystävällisen ratkaisun teollisuusautomaation sovelluksiin.
Venttiilisarja on kehitetty vähentämään tarvittavien komponenttien määrää. Venttiiliryhmän kokoonpano on erittäin helppoa. Siihen tarvitaan vain yksi työkalu. Tämä helpottaa käyttäjän elämää. Nämä hyödyt lyhentävät asennusaikaa ja pienentävät virheiden mahdollisuutta.

AVENTICS saavutti ensisijaisen tavoitteensa, kehittää helposti räätälöitävä ja kustannustehokas ratkaisu, joka täyttää asiakkaiden korkeat vaatimukset. AVENTICS:n pääjohtaja Paul Cleaver kertoo mikä johti uuden venttiilisarjan kehitykseen: Asiakkaamme pyysivät yksinkertaisen, kompaktin, joustavan ja kustannustehokkaan venttiilisarjan. Toteutimme ES05:n.

Uusi sarja on suunniteltu helpottamaan tuotehallintaa ja käytettävyyttä. Asiakas voi konfiguroida internetissä haluamansa kokonaisuuden ja ladata siihen liittyvän kattavan dokumentaation. Konfigurointi ja asentaminen ei ole koskaan ollut nopeampaa ja helpompaa kommentoi Paul Cleaver.

ES05-sarjalle on kehitetty erittäin tärkeä ja hyödyllinen lisävaruste. Kätevässä laukussa kuljetettava testausyksikkö, jonka avulla voidaan todentaa että on valittu juuri oikeat venttiilit ja että venttiiliryhmä on tiivis. Venttiiliryhmien testausmahdollisuus on erittäin hyödyllinen varsinkin kun kyseessä on suuret volyymit.

Venttiilirungon materiaalina on luja erikoispolymeeri, mahdollistaen vankan ja kompaktin rakenteen. Venttiilit ja pohjalevyt on helppo yhdistää toisiinsa kahden venttiilin pohjalevyin aina 12 venttiiliin asti joko yksi- tai kaksikelaisina.

Venttiilit voidaan johdottaa yksittäin kullekin kelalle Form-C pistokeliitännällä tai yhteisesti kaikille, käyttäen D-Sub 25 napaista moninapaliityntää. Venttiileitä voidaan ohjata myös AVENTICS:n AES-venttiilielektroniikalla. AES tukee kaikkia tunnetuimpia kenttäväylä- ja Ethernet-protokollia. AES-venttiilielektroniikka tarjoaa myös mahdollisuuden analogisiin ja digitaalisiin tuloihin sekä lähtöihin. ES05 soveltuu myös I/O-Link käyttöön.