Avisera satsar vidare på apoteksbranschen

Allt fler av apoteksbolagen väljer Avisera som sin leverantör av bärkassar och förpackningslösningar. Affären är resultatet av Aviseras långsiktiga arbete med att utveckla lösningar för apoteksbranschen.

Den svenska apotekssektorn är i stark utveckling med ett stort antal nya aktörer. Det finns ett behov av särskiljande profileringar och förpackningslösningar som både effektiviserar verksamheten och skapar relationer till marknaden för de nya varumärkena.

Vi kan den här branschens behov och känner väl till förutsättningarna, säger Mariella Lundgren, marknadschef på Avisera. Just apoteksbranschen är särskilt spännande, eftersom den befinner sig i ett uppbyggnadsskede där aktörerna måste göra ett starkt intryck på sina kunder och där varje möte räknas. I skapandet av ett starkt varumärke har butiksemballage stor betydelse för att bygga identitet och skapa närvaro hos konsumenterna.

Avisera har positionerat sig som en av marknadens största aktörer inom varumärkesbyggande och profilerande förpackningslösningar som effektiviserar kundföretagens verksamheter och bygger starka relationer till marknaden. Avisera kommer att presenteras i monter F:39 på Apoteksmässan 2012, Kistamässan 5-6 september.

För mer information:
Mariella Lundgren, marknadschef