Avisita lanserar internetbaserat system för konferensregistrering. Avisita Online Registration är det första steget mot onlinebokning för konferenser.

- Produkten har utvecklats efter förfrågan från våra kunder. För oss är det viktigt att varje företag ska kunna administrera sina bokningar på ett enkelt och hanterbart sätt och det är vårt ansvar som konferensarrangör att tillmötesgå önskemålen. Avisita Online Registration tillkom för kunds räkning, för att hantera anmälningar av över 300 delegater. Vi försöker i den mån det går att anpassa systemet efter varje företags behov, säger Jenny Johansson, Online Sales & Marketing Manager på Avisita.

Avisita Online Registration är ett helt onlinebaserat verktyg som utvecklats för att underlätta anmälan av deltagare till en konferens eller kongress. Systemet hanterar anmälningar till konferenspass, måltider, övernattningar, aktiviteter och kvällsaarrangemang. Deltagaren kan ange allergier, eventuella handikapp och övriga önskemål, vilket ger arrangören möjlighet till utökad service för delegaterna. Deltagarna erhåller bekräftelse via epost vid registrering. Anmälan kan lätt översättas till engelska och övriga nordiska språk. Avisita Online Registration kan också knytas direkt till bokning av hotellrum via Hotellguiden. Syftet med produkten är att förbättra kvalitén på anmälningar till kongresser och konferenser.

Avisita Online Registration genererar en uppdaterad och korrekt sammanställning till arrangören för vidarebefordran till konferensanläggningen och restauranger. Konferenssystemet erbjuder en bättre möjlighet till uppföljning av konferensen t ex genom att enkelt tillägga enkäter och skicka påminnelser. Tack vare en tydligare överblick förenklas också faktureringsprocessen vid större kongresser. Genom en effektiv dialog kan arrangören skapa en långvarig relation med sina delegater.Kontakta Avisita Travel AB för mer information om tilläggstjänster och priser.

Jenny Johansson, Online Sales & Marketing Manager
Avisita Travel AB, 0752-401006, jenny.johansson@avisita.com