​Axactor går in i nytt samarbete med TheFork

Den framgångsrika restaurangguiden TheFork väljer Axactor som sin inkassopartner i Sverige. TheFork är en onlinetjänst som hjälper sina kunder att hitta och boka bord på restauranger över hela Europa.

– Axactor har en snabb process med flera olika, innovativa kontaktformer vilket vi tycker är viktigt i kontakten med våra kunder. Att Axactor dessutom visade sig vara mest prisvärda gjorde valet i slutändan lätt. säger Gina Melleroth, Finance på TheFork, om varför man valt att gå in i partnerskap med Axactor. TheFork grundades 2007 och har idag 830 anställda i 11 länder, dessutom är de en del av TripAdvisor. De har mer än 60 000 partnerrestauranger och är tillgängliga i över 400 städer världen över.

– TheFork växer precis som Axactor så det knakar och det ska bli så kul att följa med på deras resa. Vi är väldigt glada att våra innovativa lösningar passar ett framgångsrikt onlineföretag som TheFork och att vi nu får leverera våra tjänster till dem. säger Lisa Sohtell, Country Manager på Axactor Sweden. Axactor har sedan starten 2015 utmanat inkassobranschen med smarta lösningar, effektiva processer och digitala verktyg. De finns redan i 6 länder i Europa och fortsätter växa.

• Finans

• inkasso

Axactor är ett företag som hjälper människor och företag med inkasso. I Sverige har vi kontor i både Stockholm och Göteborg. Axactor är övertygade om att inkassobranschen har en viktig roll i dagens samhälle. Vi hjälper människor i en tuff situation till ett bättre liv, men viktigast av allt, vi hjälper företag att få betalt för sitt arbete.