B-Reel trefaldig vinnare i Webby Awards

Hublot Digital Boutique är en tjänst utvecklad för Schweiziska klockmärket Hublot som ger kunder möjlighet att, med hjälp av Skype eller Facetime, få en personlig produktdemonstration av en klockexpert. Med hjälp av interaktiva verktyg, som exempelvis detaljerade 3D-modeller, får kunden en ingående bild av klockans allra minsta detaljer. Hublot Digital Boutique tilldelades en Webby Award i kategorin App, Mobile & Voice: Shopping.

Google Earth Studio är animationsverktyget som gör det möjligt att skapa rörliga bilder utifrån Google Earth-material. På grund av den rika geodata som Google Earth har över hela världen, är verktyget ett efterlängtat tillägg i Googles produktportfölj. Google Earth Studio släpptes i december 2018 och inväntar nu en full lansering. B-Reel tilldelades People’s Voice, som är ett pris baserat på en öppen omröstning online, i kategorierna Websites: Best User Interface och Websites: Technical achievement.

• hublot
  • utmärkelser

Svenska B-Reel är en strategisk och kreativ fullservicebyrå med fem kontor i fyra länder och har flera gånger listats som en av världens främsta byråer. På kundlistan finns bland annat Google, Storytel, Netflix, H&M och LVMH.